Hervadozó virágszál

2001.05.11. 11:28

A Beteg egy 96-os Apprillia Red Rose segédmotorkerékpár. 20.000 km van benne. Egy borulástól elhajlottak az első villái egy picit.
Másik: kb. 60-65 a vég ekkor 7.000 rpm a fordulatszám 4-dik fokozatban. Ez ennek a típusnak a max, vagy lehet valami gyengesége?

 
   
   

Helló doki!

Hülyeséget fogok kérdezni. A Beteg egy 96-os Aprilia Red Rose segédmotorkerékpár. 20.000 km van benne. Na neki egy borulástól elhajlottak az első villái egy picit. Így nem igen rugózik. Vagy ha összenyomom, úgy marad, elég széthúzni.
Szerinted ilyen villát lehet-e javítani, és ha nem, akkor hogy kell csinálni.

Másik: kb. 60-65 a vég, ekkor 7.000 rpm a fordulatszám 4-dik fokozatban. De a többi fokban sem akar 8.000 fölé pörögni, pedig a fordszám mérőn a piros csak 10.000-nél kezdődik. Egyébként húz jól, pöccre indul, tehát ezeken kívül minden ok. Ez ennek a típusnak a max, vagy lehet valami gyengesége?

Próbáljuk meg kérdésed könnyebbik részével kezdeni, a teleszkóppal. Szinte biztos, hogy javítható, hacsak nem szenvedett extrém sérülést. Gondolok itt arra, hogy a teleszkópszár esetleg megroppant és fenn áll a veszélye, hogy az egyengetésnél ott elszakadhat.
Mivel leveledben azt írtad, hogy "picit" hajlott el a villája, szerintem nem lehet komoly baj, meg lehet javítani. Sőt, ha már belemélyedsz, akkor érdemes górcső alá venni a villahidat, ugyanis az is meghajolhatott a borulásnál.

Kérdésed második részére válaszolva, egy Red Rose segédmotortól igazán nem lehet csodákat várni, de az tényleg bosszantó ha egy kisportolt Riga is képes lépést tartani vele. Az általad közölt futásteljesítmény (20,000.km) alapján én egyből a "motorgenerál" szóra asszociálnék, de figyelembe véve, hogy mint írod könnyen indul, "jól" húz, és feltételezve, hogy a motorod hangja nem a kereplőre emlékeztet, zárjuk ki ezt a megoldást.

Véleményem szerint a problémád megoldásának a kulcsa a kipufogóban rejlik. Le kell szerelni a komplett kipufogó rendszert és kitisztítani, mert lehetséges, hogy teljesen eltömítette a lerakódott égéstermék.
Ezzel két legyet is üthetsz egy csapásra, ugyanis szabad útja lesz a távozó kipufogógáznak és egyben javítani tudod a motorod súly-lóerő arányát is,( jópár kg-lerakódás lehet benne).
Egy hasonló tisztítási művelet elvégzése áldásos lehet a henger kipufogó csatornájában is. Előrebocsátom, óriási teljesítménynövekedésre ne számíts, de szerintem emiatt nem forog ki rendesen a motor.

Tanácsodat megfogadva szétszedtük és kipucoltuk a kéményt. Tele volt olajtól keményre tömődött salakgyapottal. Ezt kihagyva egy kicsit ETZ-s lett a hangja, de legalább jó lett. A kezemen az égés már elég szépen gyógyul. De a Red Rose már kb 70-72 tud menni alattam. Ja, az előző levelemben elfelejtettem leírni, hogy 140 kg vagyok .
Köszönettel: rkpeti

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.