Hervadozó virágszál
A Beteg egy 96-os Apprillia Red Rose segédmotorkerékpár. 20.000 km van benne. Egy borulástól elhajlottak az első villái egy picit.
Másik: kb. 60-65 a vég ekkor 7.000 rpm a fordulatszám 4-dik fokozatban. Ez ennek a típusnak a max, vagy lehet valami gyengesége?
Helló doki!
Hülyeséget fogok kérdezni. A Beteg egy 96-os Aprilia Red Rose
segédmotorkerékpár. 20.000 km van benne. Na neki egy borulástól
elhajlottak az első villái egy picit. Így nem igen rugózik. Vagy ha
összenyomom, úgy marad, elég széthúzni.
Szerinted ilyen villát lehet-e javítani, és ha nem, akkor hogy
kell csinálni.
Másik: kb. 60-65 a vég, ekkor 7.000 rpm a fordulatszám 4-dik fokozatban. De a többi fokban sem akar 8.000 fölé pörögni, pedig a fordszám mérőn a piros csak 10.000-nél kezdődik. Egyébként húz jól, pöccre indul, tehát ezeken kívül minden ok. Ez ennek a típusnak a max, vagy lehet valami gyengesége?
Próbáljuk meg kérdésed könnyebbik részével kezdeni, a teleszkóppal.
Szinte biztos, hogy javítható, hacsak nem szenvedett extrém sérülést.
Gondolok itt arra, hogy a teleszkópszár esetleg megroppant és fenn áll
a veszélye, hogy az egyengetésnél ott elszakadhat.
Mivel leveledben azt írtad, hogy "picit" hajlott el a villája,
szerintem nem lehet komoly baj, meg lehet javítani. Sőt, ha már
belemélyedsz, akkor érdemes górcső alá venni a villahidat, ugyanis az
is meghajolhatott a borulásnál.
Kérdésed második részére válaszolva, egy Red Rose segédmotortól igazán nem lehet csodákat várni, de az tényleg bosszantó ha egy kisportolt Riga is képes lépést tartani vele. Az általad közölt futásteljesítmény (20,000.km) alapján én egyből a "motorgenerál" szóra asszociálnék, de figyelembe véve, hogy mint írod könnyen indul, "jól" húz, és feltételezve, hogy a motorod hangja nem a kereplőre emlékeztet, zárjuk ki ezt a megoldást.
Véleményem szerint a
problémád megoldásának a kulcsa a kipufogóban rejlik. Le kell
szerelni a komplett kipufogó rendszert és kitisztítani, mert
lehetséges, hogy teljesen eltömítette a lerakódott égéstermék.
Ezzel két legyet is üthetsz egy csapásra, ugyanis szabad útja
lesz a távozó kipufogógáznak és egyben javítani tudod a motorod
súly-lóerő arányát is,( jópár kg-lerakódás lehet benne).
Egy hasonló tisztítási művelet elvégzése áldásos lehet a henger
kipufogó csatornájában is. Előrebocsátom, óriási
teljesítménynövekedésre ne számíts, de szerintem emiatt nem forog ki
rendesen a motor.
Tanácsodat megfogadva szétszedtük és kipucoltuk a kéményt. Tele volt
olajtól keményre tömődött salakgyapottal. Ezt kihagyva egy kicsit ETZ-s
lett a hangja, de legalább jó lett. A kezemen az égés már elég szépen
gyógyul. De a Red Rose már kb 70-72 tud menni alattam. Ja, az előző
levelemben elfelejtettem leírni, hogy
140 kg vagyok .
Köszönettel: rkpeti
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor
természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj
szakszervizhez.