Levegőt a telónak

2001.05.28. 15:48

Ha valaki, akkor én tudom, hogy szép dolog a szerelem, főleg első látásra de hidd el ő nem hozzád való! A VF sorozat köztudottan a HONDA cég leggyengébben sikeredett modelljei. (Szemben a VFR sorozattal, amelyik kitűnően sikerült).

Szia doki!

Épp kinéztem magamnak ezt a 85-ös születésű Hondát, de sajnos az első teló kissé kukásnak tűnik. Kagylós a gumi, be van ülve az egész eleje, és borzasztóan puha. A bal oldali száron van egy tűszelep, a jobb oldalin egy állítócsavar. A gazdája egy ismerőse tanácsára kiengedte a szelepen a levegőt. Olajfolyás nincs, egészen pici kottyanás érezhető.
Nos a kérdésem: Mi a valószínűbb, hogy csak beállítási probléma, vagy vihetem szakszervizbe újjáépíteni az elejét? Ez utóbbi esetben ez milyen nagyságrendű összeget jelenthet?

Előre is kösz,
Zsolt

 
   
   

Ha valaki, akkor én tudom, hogy szép dolog a szerelem, főleg első látásra de hidd el ő nem hozzád való! A VF sorozat köztudottan a HONDA cég leggyengébben sikeredett modelljei. (Szemben a VFR sorozattal, amelyik kitűnően sikerült). Hidd el nem elrettenteni akarlak, csak a tények ismeretében megfontolásra intelek.

Ezen kis bevezető után térjünk rá a konkrét problémára! A kagylósra kopott első gumi mindenképpen csillapítási elégtelenségekre utal. Esetünkben ez visszavezethető arra a tényre, hogy ki lett engedve a levegő az első teleszkópból és természetesen ettől is van összeülve a teló.

 
   
   

Amennyiben olajfolyás nem tapasztalható a szárakon, akkor egy egyszerű kézipumpával orvosolható a dolog. Egyszerűen felfújod a teleszkópot, természetesen nem mindegy, hogy mennyire. A gyári adat szerint maximum 0,3-0,4 bar a megengedett, de a tapasztalati tényező 0,8 bar. A lényeg, hogy nagysztenderen, terheletlenül fújd fel és amikor leveszed a sztenderről akkor max. 2-3 cm-t süllyedjen össze a teleszkóp.

A feladat elvégzéséhez nem ajánlom a benzinkutakon található kerékfújó berendezéseket, mert azokkal pillanatok alatt 5-6 bár nyomáson lesz a teleszkóp, inkább egy egyszerű kézipumpát, aminek gyorsleoldós a csatlakozása. Amennyiben nem tudsz megbírkózni a feladattal - bár ez első hallásra roppant egyszerűnek tűnik, de megfelelő célszerszám (pumpa) nélkül küzdelmes feladat - fordulj valamelyik szervizhez, ők a megfelelő célszerszámmal pillanatok alatt orvosolják a hibát.

A VF1000 tetszett, de le tudsz beszélni róla, ha tényleg annyira rossz konstrukció. Az egyetlen, ami biztos, hogy van max. 400 ezrem egy mocira, ami essen a sport-túra kategóriába, közép-hosszú túrázásra két személlyel is alkalmas legyen. Nagyköbcentiset azért szeretnék, mert nem szeretem szétpörgetni a gépet ahhoz, hogy erőt érezzek benne, illetve ami 600-nál kisebbel mentem, azok nagyrésze kis, könnyű felépítésű volt (pl. GS500), és nem éreztem túl stabilnak, főleg ha 80 kiló ült mögöttem. Ugyanez egy 750-esen már az erő és stabilitás és szép nyomaték érzése volt.

Begyűjtöttem egy rakás hirdetést, és megtartottam azokat a típusokat belőlük, ami pofára tetszik. Érdekes, de 600-asnál nagyobbat szinte csak 90 utánit árulnak.

Segítenél abban, hogy melyik típusokkal nem is érdemes foglalkozni? Illetve ha tudsz eladó - a fentieknek megfelelő - gépet, érdekelne. Igazából a leginkább szervízből lenne jó vásárolni, mert akkor tudom, hova kell fordulni vele, ha gáz van.

Előre is kösz, Zsolt

Tényleg nem elrettenteni akarlak a modelltől, de köztudottan a HONDA legszarabbul sikeredett szériája a VF. A hátsó hengerek állandóan hengerfejesek lesznek, mert nem jó a hűtésük és alig lehet hozzá férni blokk kiszerelés nélkül. A vezérműve kriminális, sok műhelyben ha meghallják, hogy VF-ről van szó egyből nemet mondanak a javításra. Szóval én nem ajánlom.

Az általad felsorolt modellek közül a GPZ sorozatot javasolnám. A 84'-es GS SUZUKI motorja jó és erős, de semmiképp sem sorolható a sport túra kategóriába. Max. túrázásra alkalmas, mivel ez egy nehéz nagy dög, aminek sem fékei sem futóműve nem alkalmas semmiféle sport megmozdulásra , képtelenség egy egészségeset fordulni vele.

Ami szerintem ideális lenne a számodra az egy YAMAHA FZ750, vagy egy HONDA VFR750. (a VFR már nagyon jól sikerült!) Ezek igazi túra sport motorok. Sajnos konkrét ajánlataim nincsenek ,de az interneten fellelhető néhány kereskedés honlapja, amit érdemes megnézni. Valamit elfelejtettem! A GPZ 900R lenne még főnyeremény, az egy nagyon jól eltalált motor. Nem véletlen gyártották majd 10 évig zsinórban.

Szia doki, Megvettem a GPZ900-ast, és szombat óta próbálgatom. Ami feltűnő, az a laza lánc. Szerintem lazul, mert mielőtt elhoztam, a gazdája elvileg meghúzta. A másik az anti-dive, amit nem érzek rajta, legalábbis nem egyértelmű a dolog. Amúgy megy, mint az álom. Van egy kis hangja, amit a vezérműláncnak tulajdonítok, de állítólag az lenne a furcsa, ha nem lehetne egy Kawasakinál ezt hallani. Mi a véleményed a majosházi utángyártott műanyagokról? Szívem szerint lecserélném az összes elemet, mert ha már megtartom, nézzen ki igényesen. Előre is kösz, Zsolt

Szia Zsolt, Gratulálok a géphez! A lánc nyugodtan meglazulhatott szombat óta. Ez függ a lánc állapotától és attól, hogy használod a gépet. A lánc egy bizonyos fokú nyúlás után már jóval könnyebben enged a lóerőknek, előbb utóbb cserélni kell (szigorúan együtt a lánckerekekkel!). Az anti-driveről annyit, hogy abban az időben az volt az anti-drive kb., amit érzel. A zörejekkel kapcsolatban az tény, hogy a Kawasakinak van blokk hangja alapból. Ez lehet a vezérműlánc, a kuplung, stb. A majosházi műanyagokról igazából se jót se rosszat nem tudok mondani, mert nem ismerem őket (mármint a műanyagokat), de kiindulva abból, hogy már jó pár éve ezzel foglalkoznak feltételezem, kielégítő minőséget tudnak produkálni.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.