Nem kell rögtön felfúrni a motort
Van egy AF18-as kb. 10 éves DIÓM, idáig megy is a dolog csak az a baj, hogy nagyon hamar elkopik a dugattyú és a fej. Abszolút nincs kompresszió már 3-szor fel lett fúrva.
Kérdésem a következő vettem egy 92-es Honda CBR 1000 F-et.
Szerinted a Valvoline Topgard 10W40-es olajat beleönthetem a
blokkba? A szalonban valami 3500 Ft/literes olajat ajánlottak
(castrol), de a Valvoline olaj olcsóbb . Válaszodat előre is
köszönöm. Tisztelettel: Nagy Gábor
A használat és az igénybevétel (és természetesen a szponzorok mértéke) szabja meg, milyen olajat érdemes használnod. Ha úgy használod a gépet, mintha a Superbike VB-n mennél, akkor érdemes megvenned a Castrol RS (R4) olajat. Ha csak "nyugodt" tempóban túrázgatsz, akkor nem feltétlen szükséges ilyen csúcsminőségű és borsos áru olaj a motorodba. Mindenesetre én azt ajánlanám, hogy legalább 20W-50-es olajat használj.
Van egy Kawasaki EN 500-as, '93-as gépem, és elindulási
problémáim vannak vele. Amikor hideg a motor, pöccre beindul,
még ebben a hidegben is, de nem hajlandó elindulni. Amikor gázt
adok, engedem a kuplungot, le akar fulladni. Amikor nyáron, jó
időben indulni akartam, hasonlóképpen jártam, csak akkor
hamarabb megkönyörült rajtam. Teljes szivatóval kell
elindulnom. Aztán amikor összeszedi magát, utána már nincs
gond. Most hidegben viszont 5 percig, vagy tovább kell
járatnom, és így is teljes szivatóval indul csak el. Amikor
nyáron motoroztunk, és otthagytam kb. 1 órára, utána is teljes
szivatót kellett használnom. Vittem már szervizbe is,
próbálkoztak porlasztóval, mindennel, nem tudtak segíteni.
Tudnál valamit tanácsolni?
Véleményem szerint - akármit is mondtak a szervizekben -, ez karburátor probléma. Viszont valószínűleg nem csak tisztítani kell, hanem át is kell fúvókázni. (amennyiben már az adott állítási lehetőségek ki vannak használva) Első lépésben az alapjárati keverékcsavar (CO) állításával próbáld dúsítani a benzin levegő keveréket, amennyiben ez kevésnek bizonyul, akkor cserélj alapjárati fúvókát!
Lenne egy elég komoly problémám...
Van egy AF18-as kb. 10 éves DIÓM, idáig megy is a dolog
csak az a baj, hogy nagyon hamar elkopik a dugattyú és a fej.
Abszolút nincs kompresszió már 3-szor fel lett fúrva. A
fogyasztásommal nincs semmi baj, ha tudsz segíteni előre is
köszönöm!
Véleményem szerint meg kellene hüvelyezni a motort és vásárolni bele egy jó minőségű dugattyút (Viseco, Pollini, Malossi, stb.). Azért, mert elkopik a dugattyúd, nem kell rögtön megfúrni a motort, elég ha dugattyút cserélsz.
Amennyiben a normálisnak mondható futásteljesítménynél hamarabb kopik el a dugattyú, akkor érdemes ellenőrizni a motor derékszögelését. Ez annyiból áll, ellenőrizzük, hogy a főtengely és a rá merőleges hajtókar derékszögben van e. Ezt legkönnyebben úgy tudod megcsinálni, hogy leveszed a gyűrűket a dugattyúról, visszateszed rá a hengert, és hézagmérővel megméred, hogy egyforma-e a hézag a dugattyú mindkét oldalán.
Nem éppen hiba az ami miatt írok, de eddig nem kaptam
megfelelő választ. Egy Suzuki SMX 50 (2000-es, kétütemű, az RMX
supermoto kivitelben) kipufogóját szeretném lecserélni valami
sportosabbra. Most teljesen gyári állapotban van, a kipufogóban
benne van a hangtompító. Nem tudom, hogy a kétütemű motoroknál
is megoldható-e ez egy egyszerű dob cserével vagy igényel más
beavatkozást is. Van valaki, aki ezzel foglalkozik? A
márkakereskedő nem tudott ilyen dobot beszerezni. Egyébként
ennél a motornál is rendesen csöpög az olaj a kipufogóból
leállítás után (sajnos pont a felnire). Itt is megoldás, ha
kicsit jobban meghajtom, mert általában nem alacsony fordulaton
használom?
A problémádra némiképp megoldást jelenet, ha meghajtod, sőt ez bizonyos időközönként ajánlott is, mert ellenkező esetben nem ég ki rendesen a kipufogód. Ilyenkor a sok lerakódott égéstermék részlegesen eltömíti, mintegy fojtást képez a kipufogóban. Az olaj csöpögés kiváltó oka lehet az olajban túl dús keverék, valamint ha sok üzemanyagot kap a motor.
A kétütemű motornak a kipufogó a lelke. Ennek cseréjével sokat javíthatunk, de sokat ronthatunk is a motor teljesítményén, ezért nagyon oda kell figyelni, hogy mit mire cserélsz. Szerintem alaposan nézz utána a témának, melyik cég terméke kínál kellő lóerőtöbbletet, nem csak látványt és hangeffekteket.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.