Karambolos VFR

2002.06.27. 11:43
Amikor hazafele hajtottam a motort, akkor vettem észre, hogy amikor a motor egyenesen fut, akkor a kormány félreáll. Már néztem a kerektengelyt, jó (3 századot üt), a teleszkópok nem görbék, gépen mértük. Most már nem tudom, hogy mit csináljak.
 
   
   

Nemrég vettem egy Honda VFR 750 F-et, RC36 1991-es kiadású, vételkor láttuk, hogy már volt a motorral esve.

1. Amikor hazafele hajtottam a motort, akkor vettem észre, hogy amikor a motor egyenesen fut, akkor a kormány félreáll. Már néztem a kerektengelyt jó (3 századot üt), a teleszkópok nem görbék, gépen mertük. Most már nem tudom, hogy mit csináljak.

2. A másik problémám az, hogy amikor megyek kb. 80 km/h-val és elengedem a kormányt, akkor elkezd szitálni a kormány, még nem cseréltem ki az olajat a telóban az előtt már 60-nal is elkezdte ezt csinálni.

3. Amikor fékezek az első fékkel, szaggatottan fog a fék, az ujjamat is nyomja vissza a fékkar. A tárcsák felfekvését már leszabályoztam (a tárcsákat nem bántottam, azok 5mm vastagok). Így 4 századot ütnek. A fékeket szétszedtem majd szilikonnal átkenve összeraktam. Az első 10 km-ren jó is volt, de visszajött a hiba.

A futómű-problémával kapcsolatosan: Nagy valószínűséggel az első villahíd van elgörbülve. Mint írtad, látszik a motoron, hogy elestek vele. Feltételezem, az esetleges teleszkópsérüléseket kijavították, viszont a villahidat nem egyengették ki, és ebből adódik a probléma.

A szitálásnak több kiváltó oka, illetve összetevője is lehet. Ilyenek a fentebb említett villahíd, egy esetlegesen szálszakadt első gumi, hiányzó kormánysúlyok, vagy ezek egyvelege. Lehet, hogy a feltételezhető balesetnél szálszakadttá vált az első gumi és elmulasztották lecserélni. A fékkar pulzálásának előidézője általában a féktárcsa ütése. Én azt javaslom, ellenőrizd még egyszer a féktárcsákat (felületüket is) és a felfekvési felületeket! Ha pedig nem találsz semmi rendellenességet, akkor cserélj fékbetétet, ezáltal kiküszöbölve az esetleges félrekopás okozta működési rendellenességeket.

 
   
   

Tavaly vettem egy XT 600E-t. Szeretném a motort egy kicsit tuningolni. Gondolok itt a fúvókák cseréjére és egy sport levegőszűrő (pl.: DynoJet), valamilyen tuning kipufogódob alkalmazására. A kérdéseim a következők: Számíthatok-e észrevehető teljesítménynövekedésre? Milyen tuning kitt-et (kitt-eket) javasolsz a fent említetten kívül?

Az elképzelés jó, mivel nagyjából számba vetted az összes, a blokk belsejének megbontását nem igénylő teljesítménynövelő lehetőséget. Talán csak a nitró szett maradt ki a sorból. A jetkitt, sportlégszűrő és nyitott kipufogó kombinációjának teljesítményre gyakorolt hatása érezhető lesz.

A fent említetteken kívül egyenlőre nem javasolnék más beavatkozást. Elsőként ezeket végezd el és mérd le a különbséget, mivel lehet, hogy már ez az eredmény is kielégítőnek bizonyul. Amennyiben mégsem, akkor következhetnek a belső beavatkozások: hengerfejmunka, kittes vezérműtengely beszerelése, nagyobb méretű kovácsolt dugattyú cseréje, stb. Ezek a beavatkozások elég költségesek, ezért mérlegelni kell az ár/lóerő arányt.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.