Karburálási problémák

2002.07.05. 09:37
Egy öreg (1985), de általánosságban jó állapotban lévő Yamaha YZ-250-em van. Motorfelújítás után kb. 6-700 km-rel. A problémám az, hogy alapjáraton, ill. kevés gázon járatás után fulladozik.
 
   
   

Egy öreg (1985), de általánosságban jó állapotban lévő Yamaha YZ-250-em van. Motorfelújítás után kb. 6-700 km-rel. A problémám az, hogy alapjáraton, ill. kevés gázon járatás után fulladozik. Ezen csak az segít, hogy nagy gáz, s egy kis (ill. nagy) füstölés után magához tér. Akkor aztán nincs gond, nagyon megy. Nagyon sokat is fogyaszt, ezért azt gondolom, a két dolog összefügg. A shuberen próbáltam ide-oda (legfelső állásban van a tű) állítgatni, de a fulladozás nem szűnt meg. Nem tudom eldönteni, hogy ez a jelenség az YZ sajátja - tehát csak a nagy gázt szereti, mint egy igazi krossz motor -, vagy tényleg valami gond van. Esetleg a porlasztó fúvókák körül kell próbálkozni? Sajnos ez karburátor beállítási probléma. A leírásod alapján azt mondom, sokat kap a motor, ami a bejáratási idő alatt még kívánatos is lehet, de 6-700 km megtétele után egy krossz motornál már jóval túl vagyunk a bejáratáson.

A magas fogyasztás részben a motor karakterisztikájából adódik, részben pedig lehet beállítási probléma, de egy krossz motor soha nem fog kifejezetten keveset fogyasztani. A beállítási problémák felmérésére, mint már annyiszor most is a "házilag" könnyen elvégezhető gyertyaszín-tesztet javaslom. A motor beállításánál viszont mindenképpen figyelembe kell venni, hogy mire használjuk a motort.

Dúsabbra kell karburálni a motort, ha enduró jelleggel használod, tehát hosszabb utakra, tartósabb teligázas terhelésekre. Ha viszont krossz motorként használod, rövidebb, de intenzívebb igénybevételekre (körpályán, ahol nem mész 2 km egyenest egyhuzamban teligázon, akkor jobban el lehet vékonyítani az üzemanyagot. Hasonló tüneteket produkálhat még a motor, ha a felújítás során nem lettek kicserélve az esetleg megfáradt főtengely-szimmeringek.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.