Ki kopog?

2002.07.25. 09:12
Vettem egy HONDA CRM 250-et, 93-as évjárat. Betegségének tünetei: alacsony fordulaton, mikor kicsit erőlködne, elkezd csörögni, vagy inkább kopogni. Kb. 2-4 ezres fordulaton.
 
   
   

Köszönöm válaszod a múltkori kérdésemre , de további kérdések merültek fel: Nem egészen értem, hogy a fals levegő hatására hogy sülhet be a motor.
Hogyan kell lelégteleníteni a hűtőrendszert?
Az üzemanyag gondokkal nem függ-e össze az, hogy a membrán nem zár le teljesen? (Fény felé fordítva is észrevehető, valamint a karburátor felöli csonkra rábilincseltünk egy duplára hajtott fóliát, amit hol beszívott, hol pedig kifújt.)
Mitől lehet az, hogy ha kihúzatom a gépet hatodikig, majd lefullad, a következő beindításra fordítva jár a dugattyú, a gép hátra felé akar menni.
Mennyire kell beolajozni a légszűrőt? Ha túl sokat tettem rá, attól a besülés nem fordulhat elő?


A falls levegő hatására azért ragadhat meg a motor, mert amennyi falls levegőt szív, annyival kevesebbet szív a porlasztón keresztül, és ez által benzinben szegényebb lesz a keverék. A kevesebb benzinnel együtt kevesebb kenőanyagot is kap a motor.

Az, hogy nem zár tökéletesen a membrán nem olyan eget verő probléma, esetleg megpróbálhatod megfordítani a membránlapokat a membrán házon. A szívócsőre tekert fólia lélegzése mutatja, hogy hol szív falls levegőt a motor. Ott!

A pontosan holtponti gyújtás miatt van az a jelenség, hogy hátrafele forog néha a motor. Ellenőrizd az előgyújtást! A légszűrőt csak vékonyan kell beolajozni, hogy a por megtapadjon az olajfilm rétegen, de ne tocsogjon a légszűrő. Mindenesetre attól, hogy sok olajat teszel a légszűrőre nem fog megszorulni a motor, csak legfeljebb jobban füstöl a kelleténél.

A rendszer lelégtelenítése nem bonyolult feladat, általában a hengerfej tetején, valamint a vízpumpán találsz légtelenítő csavarokat, ezeken keresztül tudod elvégezni a légtelenítést, járó motornál.

 
   
   

Vettem egy HONDA CRM 250-et, 93-as évjárat. Betegségének tünetei: alacsony fordulaton, mikor kicsit erőlködne, elkezd csörögni, vagy inkább kopogni. Kb. 2-4 ezres fordulaton. Alatta és fölötte semmi. Én azt hittem, a shúber lesz. De ahányan megnézték, annyi félét mondtak. Valaki azt mondja főtengely, más hogy kuplung meg karburátor beállítás. Vajon mi lehet? Még valami, hol lehet ehhez a motorhoz alkatrészt beszerezni?

Igazából hallani kellene azt a csörgést, kopogást. Mivel ebben a fordulatszám tartományban még relatív erőtlen a motor, tehát használat közben hamar át kell lépni, ezért feltételezem ritkán hallani ezt a zajt. Az mindenképp bíztató, hogy magasabb tartományban megszűnnek ezek a zörejek.

Még egyszer hangsúlyozom, az ilyen zajjal járó rendellenességeket hallani kell, de a leírtakra hagyatkozva a főtengelyt kizárnám, mint zajforrást, ugyanis ez esetben a gázmarkolat úgy viselkedne, mint egy potméter, és minél jobban rácsavarnád, annál jobban hallatszana a főtengely által generált zaj.

Azt is írtad, kis fordulaton erőlködik a gép. Ennek főbb okai a karburálás, és/ vagy a power szelep helytelen vagy egyáltalán nem működése lehet. Amennyiben a power szelep környékén szabadult el valami alkatrész, az is okozhatja a csörgést. Lehet, hogy túl egyszerűnek hangzik, de az sem kizárt, hogy a kipufogód belsejében zörög egy elszabadult lamella. Nagy segítség lenne, ha írnál valami közelebbit a zajforrásról, megpróbálva lokalizálni azt.

Természetesen a fentebb említetteken jó néhány egyéb ok is kiválthatja a nem kívánt zajokat. Ilyenek a nem megfelelő előgyújtás (túl nagy), az előírtnál alacsonyabb hőértékű gyertya, alacsony oktánszámú benzin, stb. Több információ birtokában könnyebben és pontosabban lehetne behatárolni a hibaforrást.

Az alkatrészek beszerzésével kapcsolatban elsősorban a HONDA márkakereskedéseket ajánlom. A CRM 250-es alkatrészei sokban megegyeznek a CR250-es alkatrészeivel és HONDA krossz motorral sokan foglalkoznak. Amennyiben itt nem járnál sikerrel, keresed fel a Red Barron-t, ott láttam ilyen motort és feltételezem az alkatrész beszerzésben is tudnak segíteni.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.