Bandit csúszó kuplunggal
Van egy 1200-as Banditom. 2001-es modell. 14000 km után elkezdett csúszni a kuplungom...hm...hm... semmi egykerék, semmi kör-rajzolás... Szerinted ez természetes?
Ennyit bírnak a gyári kuplungtárcsák? Mennyit kophat egy
tárcsa? (Nekem 0,2 mm-t átlagosan tárcsánként.)
Előtte egy régi FZ750-es Yamahám volt, mentem vele vagy 35000 km-t és nem is tudtam, hogy van benne kuplung. Abban 6 db rugó szorította össze a lamellákat, míg a Banditban...nem is tudom...esetleg a nagy anya ami az egészet a tengelyre fogja. Van ugyan az anya alatt még 2 db 2,5 mm-es csavar. Szerintem azok csak a gyári összeszerelés miatt kerültek bele.
Honnan lehetne szerezni egy szerkezeti, felépítési rajzot a kuplungomról?
A kuplung élettartama abszolút használatfüggő. Mivel leveledben azt írod, semmi egykerék, semmi körrajzolás, ezért csak arra tudok gondolni, hogy a Bandit kuplung egyszerűen ennyit bírt. Bevallom nincs elöttem statisztika a Bandit kuplungok élettartamáról, de "rendeltetésszerű" használat mellett többre saccolnám! Nem tudom, hogy a jelenség állandóan tapasztalható, vagy esetleg csak hidegen? Ez utóbbi esetben közrejátszhat a csúszásban a motorolaj is.
Visszatérve eredeti kérdésedhez, a gyárak minden típusnál külön megadják, mennyit kophatnak a lamellák, illetve megadják a lamella vastagságának alsó limitjét. A szerelési ábrát elvileg bármelyik Suzuki szervizben meg tudják mutatni. Ilyen szempontból szerencsés is a választásod, mivel elég jól el van látva az ország Suzuki kereskedésekkel és szervizekkel!
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.