MZ blokkot a Simóba

2002.09.17. 12:57

Magyarországon minden lehetséges! Láttunk már itthon négyhengeres Pannóniát, kéthengeres MZ-t, Trabant, kis Polski, sőt még Citroen BX blokkal szerelt motorkerékpárt is. Ezek tükrében az MZ blokkos Simson sem tűnik megvalósíthatatlannak.

 
   
   

Először is szeretnék gratulálni a laphoz mert nagyon frankó! Szeretnék kérdezni is tőled valamit. Lehetséges-e egy Simson smkp-ból kivenni a blokkot, és helyére belemaszekolni egy MZ vagy egy ETZ blokkot?

Én utána jártam a dolgoknak, és rájöttem, hogy nem egyszerű! Ugyanis ezeket kell csinálni: az MZ(vagy ETZ) blokkot belekókányolni a vázba, gyújtását barkácsolni , a láncot+a kereket piszkálni + még a kipufogó! Ha ez mind VALAHOGY sikerülne, nem maradna más, mint le spoilerezni a motorikus részét, hogy nehogy valaki (pl: egy rendőr bácsi, hogy mégis milyen motort vezetek smkp. jogsival?) rám szóljon!

Tehát lehetséges mindezt valahogy megbütykölni? Előre is köszönöm szépen a válaszodat, további sok sikert a laphoz!

Tudod jól, Magyarországon minden lehetséges! Láttunk már itthon négyhengeres Pannóniát, kéthengeres MZ-t, Trabant, kis Polski, sőt még Citroen BX blokkal szerelt motorkerékpárt is. Ezek tükrében az MZ blokkos Simson sem tűnik megvalósíthatatlannak. Főleg, ha hozzávesszük, milyen remek szakembergárdával rendelkezik az ország.

Ez speciel nem derült ki leveledből, de valószínűsítem, 125 köbcentiben gondolkozol. Természetesen a megvalósítás érdekében jó pár technikai megoldást kell alkalmazni. Fontos feladat a blokktartók megerősítése, az MZ lánc felhasználhatóságának megoldása, a lengővilla "csapágyazásának" erősebbé és terhelhetőbbé alakítása és emellett természetesen a vázra is ráfér a megerősítés.

Gondot okozhat - a méretbeli különbségek miatt -, hogy a kipufogó leömlő nagy valószínűséggel beleér az első kerékbe. E miatt új leömlőt is kell gyártani. Ha minden említett és nem említett problémát megoldottál és járóképes a motor, akkor még mindig ott van a fékhatás, mint külön megoldandó feladat. A megnövekedő tömeg és tempó következtében a gyári fékek valószínűleg gyengének fognak minősülni, ezért érdemes elgondolkodni mondjuk egy tárcsafék felszerelésén.

 
   
   

Van egy Suzuki SV650S-em, 2002-es modell. A gond az, hogy nem melegszenek megfelelően a gumik, így a kanyarokban nem stabil a vas. Gyárilag Metzeler Mez4-es gumik van rajta. Elöl 120/60/ZR17, hátul 160/60/ZR17-es. Kérdésem annyi, hogy szerelhető-e erre a gépre 180-as nagyobb tapadású gumi, vagy nem ebben van a megfejtés?

A felszerelhető maximális gumiméretet a lengővilla szélessége, illetve a hajtás pozíciója határolja be. Véleményem szerint az SV 650-be nem fér be a 180-as gumi. Talán némi vigasszal szolgál, hogy attól nem is melegedne fel jobban.

A gumi tapadását a gumikeverék befolyásolja, tehát az, hogy a gumi összetétele puha, közepes, vagy pedig kemény. Ez befolyásolja az üzemi hőfok elérését is. Ezen kívül a felmelegedést befolyásolja a használat milyensége is, hogy mekkorákat fékezel és, hogy mekkora gázt adsz a kigyorsításoknál. Versenymotoroknál a pályához és az időjárási viszonyokhoz választanak gumit, mivel a használat minősége egyértelmű.

Utcai használat mellett ezek a szempontok felcserélődnek, mivel az időjáráshoz elég nehéz gumit választani kb. 1 éves időtávra, viszont itt jelentős eltérések vannak vezetéstechnikailag. Tehát mindenkinek a saját stílusához kell megfelelő gumit kiválasztania. Ebben segítséget nyújthat a gumiforgalmazókkal való konzultáció, valamint bármilyen gumi esetében az előírt guminyomás használata.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.