Simsonos bajok
Nekem egy Simson Star-om van, sajnos az évjáratot nem tudom. Nos, a következő a problémám: nagyobb sebességnél (40-50 km/h) az első kerék a kormánnyal együtt nagyon "ugrál".
Van egy Simsonom (3 sebességes), ami nem akar harmadikban
rendesen gyorsulni. Az biztos, hogy valami a karburátorral van,
mert a gyújtás és a henger jó. Nagyobb fordulaton rángat, és
időnként egy pillanatra fullad is. Kis fordulaton jó. Mi lehet
az oka? Kérlek, minél előbb válaszolj!
Ha ragaszkodunk a karburátor problémához, akkor a probléma az lehet, hogy kiürül a karburátor. Ennek kiváltó oka lehet dugulás az üzemanyagrendszerben, vagy alacsony benzinszint. Mindamellett körülnéznék a helyedben a gyújtás környékén is. Egy beégett magszakító, vagy egy rossz kondenzátor is okozhat ilyen jellegű problémát, igaz ez nem csak harmadik fokozatban jelentkezne.
Nekem egy Simson Star-om van, sajnos az évjáratot nem tudom.
Nos, a következő a problémám: nagyobb sebességnél (40-50 km/h)
az első kerék a kormánnyal együtt nagyon "ugrál". Nem is az
ugrálás a megfelelő szó, hanem a rángatás. Majd kitépi magát a
kormány a kezemből. Ez mitől van és mit lehetne neki csinálni?
Lehetséges, hogy ki kell centíroztatni a kereket? Egyátalán
lehet ilyet csinálni egy Simsonnál?
Van egy másik baj is: állandóan beköpi a gyertyát. Álltalában alapjáraton jelentkezik ez a probláma, de csak akkor, ha kicsit huzamosabb ideig járatom (1-2 perc). Ez normális jelenség? Még azt szeretném megtudni, hogy hol lehetne megtudni a Simson Star modelltörténetét. A neten keresgéltem a témában, de csak pár soros ismertetőt találtam.
Gratulálok a géphez! Ifjúságom egyik kedvenc modellje volt a Schwalbe sportosabb testvére, a Star. A kormány szitálása több okra is visszavezethető. Ilyen kiváltó ok lehet a kerék kiegyensúlyozatlansága, a kerékcsapágyak lógása, az első futómű lengővilla-perselyének lógása, sőt akár még egy szálszakadt első gumi is okozhat ilyen problémát. Az esetleges problémák a gumihiba kivételével könnyen ellenőrizhetőek, csak komolyan meg kell rángatni a kereket és a lengővillát, illetve alsó állványon meg kell pörgetni az első kereket és megnézni üt-e. Bár közvetlenül nem idézi elő a vázolt problémát, mégis az ellenőrzés alkalmával érdemes ellenőrizni a kormánycsapágy lógását és szükség esetén után kell állítani.
Az alapjáraton történő járáskor bekövetkező gyertyabeköpés kiváltó oka a főtengely szimmering tömítetlensége, valamint a túl dús alapjárati keverék lehet. A szimmeringek esetében a csere az egyetlen hatásos megoldás, míg a keverék elszegényítése porlasztó állítással, illetve alapjárati fúvóka cserével oldható meg. Egy ilyen korú jármű esetében valószínűbbnek tartom a szimmering hibáját.
Simson Star irodalomra bukkanhatsz a autós könyvesboltokban, - Pl. S kezelési útmutató (71 oldal) 650 Ft. Vagy vedd fela kapcsolatot a Magyarországi Simson Klubbal, az oldalukon találsz linkeket is, és tanácsot is biztos adnak.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.