Yamaha szívómembrán MZ-be

2002.10.24. 12:47
Arra adtam a fejem, hogy felújítom kicsit betegeskedő 250-es ETZ-met. Fúrás, dugó, főtengely, csapágyak, szimmeringek, ahogy szokás. A főtengely szerelő emberkénél megláttam egy Yamaha szívómembránt, és gondoltam nekem ez jó lesz! Már készül a rögzítés, nemsokára menetkész lesz a szerkezet.
 
   
   

Először is gratulálnék a rovathoz, szerintem nagyon jó!
Arra adtam a fejem, hogy felújítom kicsit betegeskedő 250-es ETZ-met. Fúrás, dugó, főtengely, csapágyak, szimmeringek, ahogy szokás. A főtengely szerelő emberkénél megláttam egy Yamaha szívómembránt, és gondoltam nekem ez jó lesz! Már készül a rögzítés, nemsokára menetkész lesz a szerkezet. Mivel feleslegessé vált a dugattyú szívóoldali része (a membrán miatt), úgy gondoltam átalakítom a dugattyút is ennek megfelelően. A kérdésem a következő: Hol érdemes nyitnia a szívótorkot a dugattyúnak, ha a membrán be van építve? Rögtön az átömlő csatornák zárása után, amikor még nincs a forgattyús házban vákuum, vagy érdemes egy kicsit későbbre időzíteni, hogy a szívás nagyobb vákuumnál kezdődjön meg Ez utóbbi esetben van ötleted mennyit érdemes várni?


A membrán megoldásról az a véleményem, hogy a mai, korszerű motorok kartermembránosak, tehát a dugattyúnak nincs sok köze a szívóütem vezérléséhez. A membránt a forgattyúsházban lévő vákuum nyitja, illetve a nyomás zárja. Amennyiben levágsz a dugattyúból a szívóoldalon, akkor vágj le a kipufogó oldalon is, hogy egyensúlyban legyen a dugattyú, és ne billegjen. Esetleg ajánlanék egy nálam komolyabb szakértőt, aki az MZ-k nagy mestere, és akit érdemes megkérdezned ezzel kapcsolatban. Az úriember neve Dobos Zoltán, telefonszáma pedig, 397-0625, illetve 06-30-950-3680.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.