Yamaha szívómembrán MZ-be
Arra adtam a fejem, hogy felújítom kicsit betegeskedő 250-es ETZ-met. Fúrás, dugó, főtengely, csapágyak, szimmeringek, ahogy szokás. A főtengely szerelő emberkénél megláttam egy Yamaha szívómembránt, és gondoltam nekem ez jó lesz! Már készül a rögzítés, nemsokára menetkész lesz a szerkezet.
Először is gratulálnék a rovathoz, szerintem nagyon jó!
Arra adtam a fejem, hogy felújítom kicsit betegeskedő
250-es ETZ-met. Fúrás, dugó, főtengely, csapágyak,
szimmeringek, ahogy szokás. A főtengely szerelő emberkénél
megláttam egy Yamaha szívómembránt, és gondoltam nekem ez jó
lesz! Már készül a rögzítés, nemsokára menetkész lesz a
szerkezet. Mivel feleslegessé vált a dugattyú szívóoldali része
(a membrán miatt), úgy gondoltam átalakítom a dugattyút is
ennek megfelelően. A kérdésem a következő: Hol érdemes nyitnia
a szívótorkot a dugattyúnak, ha a membrán be van építve? Rögtön
az átömlő csatornák zárása után, amikor még nincs a forgattyús
házban vákuum, vagy érdemes egy kicsit későbbre időzíteni, hogy
a szívás nagyobb vákuumnál kezdődjön meg Ez utóbbi esetben van
ötleted mennyit érdemes várni?
A membrán megoldásról az a véleményem, hogy a mai, korszerű motorok kartermembránosak, tehát a dugattyúnak nincs sok köze a szívóütem vezérléséhez. A membránt a forgattyúsházban lévő vákuum nyitja, illetve a nyomás zárja. Amennyiben levágsz a dugattyúból a szívóoldalon, akkor vágj le a kipufogó oldalon is, hogy egyensúlyban legyen a dugattyú, és ne billegjen. Esetleg ajánlanék egy nálam komolyabb szakértőt, aki az MZ-k nagy mestere, és akit érdemes megkérdezned ezzel kapcsolatban. Az úriember neve Dobos Zoltán, telefonszáma pedig, 397-0625, illetve 06-30-950-3680.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.