Egy rezó nem csinál nyarat!
Ha egy ETZ-re pusztán egy rezonátor csövet teszünk, azzal nem fogunk átütő sikereket elérni. Először is nagyon fontos a kipufogó méretezése, ugyanis a csövet a motor karakterisztikájához -nyomatékos vagy forgós- és az elvárt teljesítményhez kell méretezni.
Egy srácnak ajánlottad, hogy tegyen fel rezót, az ETZ
250-re. Nekem már régen van, de sosem volt jobb, mint a gyári.
Most tömtem ki, mert kipufogta az üveggyapotot is. Most király
a hangja, már másodikban is füstöli a gumit, de nem jön annyira
kerekre, mint a jobbnak tartott ETZ-m. Szerinted mennyire
állítsam az előgyújtást és mekkora megszakítóhézagot
alkalmazzak? A gyári 3 mm és 0,3 mm.
Egy rezó nem csinál nyarat, mint azt a közismert mondás is tartja. Magyarul, ha egy ETZ-re pusztán egy rezonátor csövet teszünk, azzal nem fogunk átütő sikereket elérni. Először is nagyon fontos a kipufogó méretezése. Fontos, hogy ki csinálta a rezonátor csövet és milyen kaliberű ETZ-hez, ugyanis a csövet a motor karakterisztikájához -nyomatékos vagy forgós- és az elvárt teljesítményhez kell méretezni.
Ha a hengerhez nem is nyúlsz, a porlasztó állítása a megváltozott működéshez elengedhetetlen. Fontos információ lenne, hogy a rezonátorcsővel mennyivel forog többet a motor? Ha jelentősen megemelkedett a fordulatszám (ezt főleg alacsonyabb fokozatokban derül ki), akkor javaslom az áttétel rövidítését egy, vagy két foggal kisebb első lánckerék cseréjével. Az előgyújtás helyes értéke 2,8 mm, a megszakító hézagé 0,3 mm, de ez megint csak függ a maximális fordulatszámtól. Mivel megszakítós gyújtás van a gépen, ezért javaslom a megszakító megerősítését, két db rugó használatával, ezzel elkerülhető lesz a megszakító belebegése nagyobb fordulaton.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.