Krosszmotorok szervizszükséglete

2002.12.12. 11:23

Az tény, hogy egy versenymotort gyakrabban kell szervizelni, mint egy utcai motort. Eleve a használat során jobban oda kell rá figyelni. Fontos, hogy mindig jó minőségű olajat használj, és indulás előtt mindig melegítsd be rendesen a motort.

 
   
   

Venni akarok egy 125-ös krosszmotort (Hondát, vagy Kawát). Az évjárat kb. '92-'94. Nem volt még krosszmotorom, de hallottam, hogy nagyon rendszeresen kell szervizelni és erről szeretnélek téged kérdezni. Motorozás után miket kell elvégezni ezeken e gépeken és hogyan (légszűrő, olaj, fékbetétek, stb)?

Az tény, hogy egy versenymotort gyakrabban kell szervizelni, mint egy utcai motort. Eleve a használat során jobban oda kell rá figyelni. Fontos, hogy mindig jó minőségű olajat használj, és menés előtt mindig melegítsd be rendesen a motort!

Rendeltetésszerű használat után ki kell mosni a légszűrőt és bekenni légszűrő olajjal. Gyakran kell kezelni a láncot, ami azt jelenti, hogy néha le kell szedni és kimosni, valamint sűrűn fújkálni láncspray-vel. Ezek a legfontosabbak, ezen kívül néha ellenőrizni kell a fékbetétek, lánckerekek, kerék és kormánycsapágyak állapotát.

A fokozottabb igénybevétel következménye a nagyobb mértékű és gyorsabb kopás.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.