Krosszmotorok szervizszükséglete
Az tény, hogy egy versenymotort gyakrabban kell szervizelni, mint egy utcai motort. Eleve a használat során jobban oda kell rá figyelni. Fontos, hogy mindig jó minőségű olajat használj, és indulás előtt mindig melegítsd be rendesen a motort.
Venni akarok egy 125-ös krosszmotort (Hondát, vagy Kawát).
Az évjárat kb. '92-'94. Nem volt még krosszmotorom, de
hallottam, hogy nagyon rendszeresen kell szervizelni és erről
szeretnélek téged kérdezni. Motorozás után miket kell elvégezni
ezeken e gépeken és hogyan (légszűrő, olaj, fékbetétek,
stb)?
Az tény, hogy egy versenymotort gyakrabban kell szervizelni, mint egy utcai motort. Eleve a használat során jobban oda kell rá figyelni. Fontos, hogy mindig jó minőségű olajat használj, és menés előtt mindig melegítsd be rendesen a motort!
Rendeltetésszerű használat után ki kell mosni a légszűrőt és bekenni légszűrő olajjal. Gyakran kell kezelni a láncot, ami azt jelenti, hogy néha le kell szedni és kimosni, valamint sűrűn fújkálni láncspray-vel. Ezek a legfontosabbak, ezen kívül néha ellenőrizni kell a fékbetétek, lánckerekek, kerék és kormánycsapágyak állapotát.
A fokozottabb igénybevétel következménye a nagyobb mértékű és gyorsabb kopás.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.