Nem kell célszerszám

2003.01.16. 10:55

Kell egy csavarhúzó, 8, 10, 13-as villáskulcsok, kalapács, dorni, 17-es csőkulcs (ha jól emlékszem), egy külső sieger fogó és egy satu, összenyomni a tányérrugót.

 
   
   

A problémám a következő, van egy 1987-es évjáratú 3 sebességes Simson S51B típusú motorkerékpárom, és szerintem a kuplungot már cserélni kellene, mert recseg váltáskor, és már a bowdent sem lehet feszíteni, mert így is éppen hogy nem csúszik a kuplung. Mi a véleményed? És ha cserélni kell, otthon ki tudjuk-e cserélni (fater is meg én is egy kicsit értünk hozzá), nem kell-e hozzá valami különleges célszerszám? Ha az otthoni cserét nem javaslod, akkor szervizben kb. mennyibe ugrana a csere? Előre is köszönöm a segítséget!

A problémával nem hiszem, hogy szervizhez kellene fordulnod, főleg ha van némi affinitásod a megoldáshoz. Különösebb célszerszámozottságot sem igényel a feladat (ne rettentsen el, hogy a gyár előír ilyet). Kell egy csavarhúzó, 8; 10; 13;-as villáskulcsok, kalapács, dorni, 17-es csőkulcs (ha jól emlékszem), egy külső sieger fogó és egy satu, összenyomni a tányérrugót. Maga a csere gyerekjáték. Arra ügyelj, hogy a csere alkalmával a fém lamellákat rendesen tisztítsd meg (finom csiszolóvászonnal megcsiszolhatod őket, de csak érzéssel) és a váltó olajat is cseréld le, mivel az valószínűleg megégett a csúszkáló kuplungtól, illetve szennyezett az elfogyó lamella-alkotórészektől.

A cserétől függetlenül, bár azzal kapcsolatban is felszínre kerül, jelzem, hogy nem csak a bowdenen, hanem alul, magán a kuplungon is van állítási lehetőség. A kuplung oldali dekli közepén található fekete műanyag csavar eltávolítása után elénk táruló látványnak pontosa a közepén van egy csavar, mellyel szintén a kuplung állítható. A csere előtti mentő megoldás lehet, a csavarral történő állítás, mely ideiglenesen enyhíthet a csúszási tüneteken.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.