Simsonos kérdések

2003.03.04. 09:57
Ha a benzincsap megnyitására úgy reagál a motor, hogy a porlasztóból folyik a benzin, akkor a probléma a tűszeleppel, vagy az úszóval, egyszerűbb esetben pedig a benzinszint beállításával van. Valószínűbbnek tartom a két említett alkatrész hibáját, ugyanis ennek a két alkatrésznek kellene együttesen szabályozni az úszóházba érkező benzin mennyiségét.
 
   
   

Most készülök venni egy Simson S51 B tipusú motort. Lenne néhány kérdésem:

1.:Mi lehet a baja, ha a benzincsapot megnyitom, akkor a karburátorból folyik a benzin, illetve hogy lehetne orvosolni a hibát?

2.:A bal deknin mi az a négy állású kapcsoló, amibe egy kulcs szerű valami is belemegy, ill. mire szolgál?

3.:A gáz mellett a start kar, az ugye a szivató? Ha az, akkor télen mennyire kell elhúzni?

4.:Hogy kell felkésziteni a mocit (gumi, olaj, benzin...)?

5.:Hova kell bekötni a fordulatszámmérőt ha alapból nincs rajta?

6.:A negyedik sebességfokozat fogaskerekét honnan lehet beszerezni ill. beszerelni?

U.I.:Nagyon jó a rovatod,nekem nagyon tetszik.Csak igy tovább!

Kérdésedre válaszaim a következők.

1.Ha a benzincsap megnyitására úgy reagál a motor, hogy a porlasztóból folyik a benzin, akkor a probléma a tűszeleppel, vagy az úszóval, egyszerűbb esetben pedig a benzinszint beállításával van. Valószínűbbnek tartom a két említett alkatrész hibáját, ugyanis ennek a két alkatrésznek kellene együttesen szabályozni az úszóházba érkező benzin mennyiségét. Szerencsés esetben csak megakadt a tűszelep és egy egyszerű módszerrel orvosolható a probléma. Nyitott benzincsapállásnál kocogtasd meg az úszóházat, és ha szerencséd van, megszűnik a szivárgás. Amennyiben a módszer nem vezetne eredményre, szereld le a porlasztót, majd az úszóházat, és vesd alapos vizsgálat alá az úszót és a tűszelepet! Az úszó leggyakoribb hibája, ha kilyukad, míg a tűszelepé, ha elkopik a tömítő felülete. Bármelyik meghibásodást tapasztalod, kielégítő megoldás az alkatrész cseréje.

2.A bal deklin található négyállású kapcsoló, "amibe egy kulcs szerű valami is belemegy", a gyújtáskapcsoló. Ezzel tudod a motorra ráadni a gyújtást, bekapcsolni a világítást, valamint a parklámpát.

3.A start feliratú kar valóban a szivató, melyet ha hideg a motor, legyen tél vagy nyár, teljesen ki kell húzni. Az időjárás csak a szivató használatának időtartamát változtathatja. Míg nyáron, a motor beindulását követően rögtön vissza engedheted a kart, addig télen hosszabb ideig kell kihúzva tartanod és fokozatosan kell visszaengedned a szivatót.

4.Ha itt a téli használatra gondolsz, akkor sehogy, ha a téli pihenőre, akkor javaslom tankold tele a motort. Itt elsődlegesen nem arra gondok, hogy tavaszra úgyis drágább lesz a benzin, hanem arra, hogy így nem tud esetlegesen megrozsdásodni a tank belseje. Ezen kívül, vedd ki az akkumulátort, ellenőrizd a savszintet, töltsd fel mind desztilált vízzel (ha kell), mind árammal. Néha ajánlatos beindítani, vagy legalább átforgatni a motort a téli állás alatt!

5.Fordulatszámmérőt, két félét tudsz felszerelni a motorra, mechanikust, vagy elektronikust. Egyik installálása sem bonyolult. A mechanikus felszereléséhez, a műszeren kívül kell egy spirál, egy másik kuplung oldali dekli, valamint egy a főtengely végére felszerelhető meghajtóra van szükség. Ezeket az alkatrészeket egy komplett csomagban meg tudod vásárolni. Az elektromos fordulatszámmérő felszerelése még ennél is egyszerűbb. Felszereled a műszert és értelemszerűen bekötöd az elektromos rendszerbe a vezetékeket. (pozitív, test, jeladókábel a trafóra)

6.A motor négysebességesre való alakításához sajnos nem csak egy fogaskerékre van szükség. A négysebességes szettet könnyen be tudod szerezni, bármelyik SIMSON alkatrész üzletben és ha rendelkezel némi szakértelemmel könnyen ki is tudod cserélni, mivel a művelet nem igényel semmilyen gépmunkát, csupán egy átlagos szerszámkészletet.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.