Hol jön a benzin?
Amikor vásároltam a motort, az eladó azt mondta, hogy nem lesz semmi bajom az indítással, ha a benzincsapot mindig nyitva hagyom, és úgy hetente beindítom. Első probléma akkor jelentkezett, amikor tankoltam vele.
Segítségre lenne szűkségem. Tavaly novemberben vásároltam egy
1994-es Suzuki GSF 250-es japán belpiacos bringát. Már az
olajcserénél szívtam vele, mert az olajszűrő is unikumnak számít
hozzá, de a Suzuki MaxxPower segített szerezni (aranyárban adták).
Mindegy.
Amikor vásároltam a motort, az eladó azt mondta, hogy nem lesz semmi bajom az indítással, ha a benzincsapot mindig nyitva hagyom, és úgy hetente beindítom. Első probléma akkor jelentkezett, amikor tankoltam vele. Mobilon elmagyarázta a régi tulaj, hogy vegyem le a benzincsövet a tank utáni benzinszűrőről (müa. házas papírszűrő) és addig trükköljek vele, amíg folyamatosan nem folyik a benya. Beindult.
Most viszont nem bírok vele. Levettem a kifolyó-csövet a tankról és indítózva jön belőle a benzin.(Ez a normális, egy vákuumos rendszernél) A vákuumcsonkot megszívva ugyanúgy jön a tankból a benya.
Régebbi levelekből olvastam, hogy a benzincsap PRI-állásában álló motornál nyerhető üzemanyag. Na ez az én bringámnál nem jön össze. Mi lehet a probléma? Nem tud a 4 karburátor elegendő üzemanyagot felvenni? Szikra van, gyertyák újak, szűrő új. Tudom, nehéz így virtuálisan diagnosztizálni, de ha van valami ötleted, kérlek, írd meg, mert a hajam hullik már, mint a konfetti.
Sok kilométert!
1 biker borsodból
Japánból hozott motoroknál gyakran előfordul, hogy mind a porlasztó, mind a tank el van koszolódva. Ehhez hozzájön még az állással töltött idő is, tehát szerintem itt is ez a probléma. Le kellene szedned a tankot és alaposan kitisztítanod a benzincsappal együtt! Ha ezzel megvagy, ne hagyd abba a munkát és tisztítsd ki a porlasztót is! Leveledben azt írtad, ha megszívod a vákuum csövet, akkor jön a benzin, tehát valószínűleg a porlasztóban sincs minden rendben, mert különben meg kell, hogy teljen a porlasztó benzinnel.
Olvasónk tanácsa:
Vedd ki a papírbetétes szűrőt, mert akkora az áramlási ellenállása, hogy szabadeséssel vagy nem folyik rajta át az üzemanyag, vagy csak szivárog. Én is így jártam egy GSX-R 750-nel. Ettől függetlenül a tankot kitisztíthatod, de a karbikhoz ne nyúlj, ameddig ezt ki nem próbáltad.
Üdv. Boti
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.