Mondd, te kit választanál?
Az ütemek számától függetlenül egy 10 éves motor már biztosan kapott az élettől és előbb-utóbb javításra szorul. Ha elérkezik ez a pillanat, akkor boldogabbak lehetnek a kétütemű tulajdonosok, mivel ők kisebb költségvetésből meg tudják oldani ezt a problémát.
Valójában nem műszaki problémával fordulok hozzád, hanem
tanácsot szeretnék kérni. Tavasszal szeretném lecserélni a gépem,
ugyanis egy kategóriát feljebb fogok lépni (smkp-ból A1). Egy
125-ös endurót szeretnék venni, csak a típust nem döntöttem még el.
Max. 10 évest, amire kb. 250000 Ft-om lesz. Ez reális?
A három jelöltem:
1. Suzuki DR 125
2.Yamaha DT 125
3.Kawasaki KMX 125
A Suzuki DR mellett az szól, hogy négyütemű, így számításaim szerint gazdaságosabb (fogyasztás: 3l míg a DT 5l). A másik két jelölt és a kétütem mellett a robbanékonyság szól. Véleményed szerint észrevehető köztük a menetteljesítménybeli különbség?
Melyik a tartósabb? A DT-ről elég sok információm van (jó alkatrészellátás, tartós motor), de a másik kettőről írhatnál nekem tapasztalatokat, információkat. Tudom, hogy a válasz a kiszemelt példánytól is függ, de te melyiket választanád (nem használnám gyakran terepezésre, inkább városban vagy túrázni)? Suzuki DR-t lehet tuningolni valahogy, hogy behozza a kétüteműek lóerőfölényét)?
Esetleg nem tudod, hogy gyárt-e hozzá valamelyik cég tuningkipufogót? (DT-hez a Giannelli, ha jól tudom.) Utolsó kérdésem az A1-es jogosítvány teljesítménykorlátozására vonatkozik, ami ugye 11kW (15Le). A DT-ből van 22 LE-s nyitott változat is. (KMX-ből van?) Ilyet érdemes megvenni? A forgalmiba benne van, ellenőrzik a rendőrök? Milyen büntetést lehet kapni, ha ellenőrzésnél lebukik? Visszafojtatni nem akarom. Ez is a DR mellett szól, mert abból csak 12 LE-s van.
Először is a jogosítványról. Senki nem tudja ellenőrizni a teljesítményt az utcán, főleg nem az igazoltatást végző szerv, tehát ez ne befolyásoljon a vásárlásnál! Mivel azt írtad, kb: 10 éves motort szeretnél vásárolni, ezért azt mondom, a Suzuki DR ellen szól, hogy négyütemű.
Az ütemek számától függetlenül egy 10 éves motor már biztosan kapott az élettől és előbb-utóbb javításra szorul. Ha elérkezik ez a pillanat, akkor boldogabbak lehetnek a kétütemű tulajdonosok, mivel ők kisebb költségvetésből meg tudják oldani ezt a problémát. Ezen kívül a kétüteműek teljesítménye magasabb. Bár ez csak egyéni véleményem, de szerintem kisköbcentis motorból jobb egy kétütemű.
Ha már így szűkíteni kezdtem a kört, akkor tovább szűkítve azt mondanám, válaszd a DT Yamahát! Ezt nem csak elfogultságból mondom, hanem az általad is említett jó alkatrészellátás miatt, valamint a gyakorlat is azt igazolja, hogy ez egy jó, megbízható motorkerékpár.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.