Cseregyertya nélkül elindulni sem merek

2003.04.23. 09:01
Van egy 87-es gyártmányú Suzuki RM 250-es krosszmotorom. Tavaly vettem, és az a problémám vele, hogy állandóan beköpi a gyertyát, de olyan szinten, hogy már nem merek elindulni pótgyertyák nélkül.

 
   
   

1:50-es keveréket rakok bele és nem tudom, hogy ennél gyengébbet tehetek-e egyáltalán bele. Csak a keverék az oka, vagy más baja is lehet a motornak?

Amennyiben a gyertyabeköpés alatt azt érted, hogy tiszta olaj a gyertya, akkor valószínűleg a főtengely szimmeringen keresztül szívja a motor az olajat a hajtásból. A probléma megoldása ez esetben a szimmering cseréje. Ha nem tiszta olaj a gyertya, hanem inkább olaj-benzin keverékes és leginkább hidegen, vagy hidegben tapasztalható ez a jelenség, akkor a probléma oka lehet a túl magas hőértékű gyertya.

Hidegebb időben javaslom az előírtnál egyel kisebb számozású (ez a szám mutatja a gyertya hőértékét) gyertya használatát, vagy a motor állandó magas fordulatszámon tartását! Az általad használt 1:50-es keverék megfelelő, ennél hígabb keveréket ne használj!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.