A hiba az Ön porlasztójában van

2003.06.06. 10:29
94'-es Suzuki RMX 250-ről van szó, a következő a hibajelenség: A motor kb. 0-8000-es fordulatszám között dolgozik, na idáig rendbe is van, de az enyém kb. 4500-5500-ös fordulatszám között úgy elkezd dadogni, hogy az egykerekezésből gyorsan kétkerekezés lesz, mivel ez a dadogás kellemes motorféket eredményez.

 
   
   

Van egy kis problémám a mocival, kérlek segítsetek, ha tudtok! 94'-es Suzuki RMX 250-ről van szó, a következő a hibajelenség: A motor kb. 0-8000-es fordulatszám között dolgozik, na idáig rendbe is van, de az enyém kb. 4500-5500-ös fordulatszám között úgy elkezd dadogni, hogy az egykerekezésből gyorsan kétkerekezés lesz, mivel ez a dadogás kellemes motorféket eredményez, de ha terepen csak szép nyugodtan motorozom, akkor egész tűrhetően veszi a lapot, bár itt is egy nagyobb gázfröccsnél, vagy ha valami jobban fogja a hátsó kereket, pl. mély homok vagy tengelyig érővíz, elkezdi a kahácsolást. Sajnos már kezd az idegeimre menni a dolog, főleg mert nem mindig produkálja. Na most pedig leírom, amit eddig csináltam. Először levegő-benzin keverék csavart kezdtem el állítgatni - 2 teljes fordulat, nem jó, majd csak 1 teljes fordulat így sem jó, stb., kipróbáltam majdnem mindenhogy. Ha kevés volt a levegő alapról volt rossz /így is dadogott/ha sok volt, akkor mégjobban bedarált nagy fordulaton, majd elkezdtem tekergetni az alapjárati csavart, de ez sem járt sikerrel, mert vagy volt alapjárat vagy leállt a motor.

Szétszedtem a karbit, vettem bele tűszelepet, persze nem volt bele jó /japán modell/. Nem baj, a régin alakítottunk egy kicsit ill. az úszóra ragasztottunk egy vékony acéllemezt, hogy hátha nem nyomja el eléggé az úszó a tűszelep pöckét, oké szuper összeraktuk, próba ugyanaz, gutaütés kerülget /lehet hogy nem ez volt a probléma/. Most ott tartok, hogy a kipufogó vezérléssel próbálkozom, egy rugó előfeszítésén kell ennél a típusnál állítani, de még mindig dadog, bár mintha javult volna. A levegő csavar most 1 1/4 fordulaton áll, az alapjárati csavar pedig majdnem teljesen be van tekerve, hogy legyen alapjárat. Itt tartok most.

Mindezek előtt persze jöttek a tanácsok, hogy kopott a dugó, cseréljem. Szétszedtem, elvittem szerelőhöz a dugót, megmérte a gyűrűt azt mondta, semmi baja a dugónak rakjam össze a motort /ettől még persze lehet ez is a baj/, ha már szétszedtem kitakarítottam a kipufogó vezérlést, de semmi javulás nem következett be.

Ja, eszembe jutott még valami, mintha hidegen ill. félig melegen nem produkálná ezt, bár nehéz ezt egyértelműen kijelenteni, mert ugye elég hamar felmelegszik a motor, ez egy-két kihúzatást jelent csak. A másik gondom, de lehet hogy ez természetes, a karbi túlfolyóján amint megállok, szabályosan folyik a benzin, nem sok, de azért látványosan, vagy ha állok és, egy kicsit jobbra döntöm a motort, akkor is jön a benzin. Lehet ez is összefüggésben a dadogással?

ui: Tetszik az oldalatok, elég sűrűn frissítitek, és a témaválasztás is perfekt. Persze ez a kezdőoldalam. Azt nem lehet mondani, hogy nem követtél el mindent a bosszantó probléma megoldására. Bár leveledből kiderül, hogy a porlasztót töviről - hegyire átvizsgáltad és kipróbáltad az összes beállítási lehetőséget, ennek ellenére azt mondom, a hiba az Ön porlasztójában van.

Véleményem szerint a magas benzinszint okozza a problémát. Egykerekezésnél, ahogy megdől a motor, a kelleténél több benzint kap, és ettől kezd dadogni. Erre utal az is, hogy megállás után a porlasztó túlfolyóján folyik a benzin. Ennek a problémának kiváltó oka lehet a nem, vagy rosszul záró tűszelep, a nem megfelelő úszószint beállítás, extrém esetekben pedig a kilyukadt és ez által benzinnel megtelt úszó.

Feltételezem, a legutolsó lehetőséget kizárhatjuk, mivel ezt észrevettétek volna a porlasztó szerelésénél. Javaslom, ellenőrizd, hogy tökéletesen zár-e a tűszelep és ellenőrizd a benzinszintet!

Köszi a gyors választ, valószínűleg neked lesz igazad a hibával kapcsolatban. Mostmár csak azzal vagyok meglőve, hogy szerencsémre japán modellről van szó. A belevaló tűszelepet beszerezni hát nem mondom, hogy lehetetlen, de ha esélyeket latolgatom, mint a Dumb és Dumber-ban, amikor megkérdezi Jim Carrey a csajt, hogy mik az esélyei a szerelemre, a csaj meg azt mondja neki, hogy 1:1000000-hoz, vagyis ha ésszerűen gondolkodom semmi, de felfoghatom úgy is hogy van esély mert ugye az 1:1000000-hoz nem zárja ki az esélyt. Valószínű marad a mókerolás, vagy vezsek egy másik porlasztót, esetleg kötél? De azért nem vagyok ilyen borúlátó, mert amikor jó a moci, hatalmas az élmény és csak ez lebeg előttem. Ja ami még téged erősít, hogy mostanában marhára zabál /kb. 10 lityi/, míg ellentétben régen /kb. 8 lityi/ sokkal tovább motoroztam egy tank benzinnel, de ebben az esetben arra gondoltam, hogy csak én húzom jobban a fülit és szerencsétlen így hálálja meg.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.