Yamaha SR 125 szelepek

2003.06.12. 10:33

Szimptómák a következők. Hidegen az indítása egyenlő volt a szinte lehetetlennel. Ha beindult és bemelegedett, akkor jól ment de volt hogy fogta magát és semmi 60 km/h nál tovább nem, de ha úgy gondolta, akkor 105 km/h-s végsebességre volt képes.

 
   
   

Már többször írtam Neked, és nagyon örültem, hogy jó tanácsokat adtál nekem, és sikerült megoldanom a problémát (benzinszint stb.) Most a következő bajjal fordulnék hozzád. A fent említett motor amikor megvettem sem volt jó, de most állok úgy anyagilag hogy javíttassam. Elvittem egy szervizbe, hogy mondják meg, mi lehet a baja.

Szimptómák a következők. Hidegen az indítása egyenlő volt a szinte lehetetlennel. Ha beindult és bemelegedett, akkor jól ment de volt hogy fogta magát és semmi 60 km/h nál tovább nem, de ha úgy gondolta, akkor 105 km/h-s végsebességre volt képes. A szerelő azt mondta, hogy ez 80 % hogy a szelepek beégése okozza (ha be van égve a szelep, az okozhatja hogy a gyertya kormos? Tökéletlen égés?) és elkezdett számolni. 30 ezresnél azért abbahagyta. Ez a szelepek cseréjét, gépmunkát és az ő munkadíját tartalmazta.

Másik probléma: Miután postás vezérgépezet volt a moci, ki van kopva az indítója. Ennek következtében Földvár felé félúton valahol elmaradt a sluszkulcs, és ennek következtében a tankolás sem nagyon megoldható. Másik tanksapka nagyon drága. A gyújtást még frappánsan meg lehet oldani, (pl. egy kis kapcsoló), de a tankolás elég nehézkes. Mit javasolnál ebben az esetben? Mi a praktikus és olcsó megoldás?

Először is köszi a töretlen bizalmat! Az általad vázolt probléma számomra összetett tűnik így első olvasatra. A nehézkes hidegindítás összefüggésben lehet a szelepekkel, de nem annyira a beégett szelepek okozhatják a hibát, mint inkább a szelephézagok hiánya, tehát nem feltétlen kell cserélni a szelepeket. Ez többnyire csak a szétszerelés után állapítható meg 100 %-os biztonsággal.

Elsőként egy szelephézag ellenőrzést javasolnék, illetve ha van rá lehetőség, akkor egy veszteségmérést, abból hamar kiderülne, hogy milyen állapotban vannak a kérdéses alkatrészek. Amennyiben erre nincs lehetőség, akkor érdemes legalább egy kompresszió mérést végezni a biciklin úgy, hogy megméritek a kompressziót, utána a gyertyanyíláson keresztül kis mennyiségű olajat töltesz a hengerbe, és újra megméred. Ha javulás tapasztalható, akkor a gyűrűk mellett szökik a nyomás, ha az érték közel azonos (azonosan gyenge), akkor a szelepek nem tömítenek megfelelően.

Viszont az, hogy gondol egyet a motor és 105 km/h helyett egyszer csak 60 km/h a végsebessége, független a szelepektől. Ez, valamint a kormos gyertya sokkal inkább porlasztógondra utaló jelek. Javaslom a porlasztó alapos tisztítását, átvizsgálását és beállítását! Az elveszett kulcsra is természetesen van megoldás. Emlékeim szerint a Kertész utcában a Karsai féle motorosbolt szomszédságában van egy záras, aki legyártja az elveszett kulcsot, csak oda kell neki vinned a motorod tankját.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.