Habosodási gondok

2003.08.28. 09:24
A szerelőmmel csak abban értek egyet, hogy az olajszintet a motor függőleges (hosszanti tengely, ki hogy szereti) állasában kell leellenőrizni. Abban már viszont nem értünk egyet, hogy a műveletet álló motornál vagy alapjárati üzem közben kell elvegezni. Szóval ez az első dilemma.

 
   
   

A második, hogy ha feltesszük, hogy most cseréltem olajat (20W-50-es) és sehol sem keveredik semmi, akkor hogyan lehet, hogy az olaj felszínen apró, kisebb habot latok az üzemi hőmérséklet elérése után. (Az olaj színe nem változott meg.)

Függőleges helyzetben, leállított motornál kell ellenőrizni az olajszintet. Egyes használati utasítások arra is kitérnek, hogy ez a szintellenőrzés hidegen, vagy álló, de egyébként üzemmeleg motornál végzendő-e el.

Másik kérdésedre a válasz: A habosodás oka általában az, hogy két különböző olaj összekeveredik. Mivel az olaj leeresztésénél nem lehet tökéletesen leengedni az összes olajat, ezért mindig marad egy kevés a blokkban. Szerintem itt is ezzel állunk szemben, de ez olyan csekély mennyiség, ami miatt abszolút nem kell aggódnod!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.