Természetes halál vagy porlasztóhiba?

2003.10.14. 11:33
A motorom 94-es évjáratú Suzuki Bandit 400. Nemrég vettem, de vásárlás után a szokásos dolgokat (olaj-, gyertyacsere, szűrők cseréje) megcsináltam. A karburátorok is ki lettek tisztítva, és karbiszinkron is volt. Működött is rendesen, majd egy kiadós motorozás és két nap pihenő után beindítottam, de az egyik henger nem akar menni, csak néha-néha. Lehetséges, hogy a gyertyapipa a rossz? Vagy valami gyújtásproblémája van?

Az lehet, hogy a gyertyapipa vagy a gyertya hibája okozza a jelenséget, ennél komolyabb gyújtáshibát nem tudok elképzelni. Pontosan fogalmazva, ennél komolyabb hiba nem kizárólag egy hengerre hatna, hanem az összesre, vagy legalább kettőre, ha a gyújtótrafó lenne a hibás.

Amennyiben a gyertya a bűnös, akkor érdemes megvizsgálni azt is, hogy vajon mitől készült ki. Egyik lehetőség a "természetes halál", míg a másik, hogy a hengerbe ömlő benzin intézte el a gyertyát, tehát a probléma akár a porlasztóra is visszavezethető. Ebben az esetben az ominózus hengerhez tartozó porlasztó tűszelepe nem zár megfelelően, és az álló helyzetben is beáramló (a rendszerben lévő) üzemanyag megemeli a benzinszintet, ami a hengerbe áramlik.

Ha viszont csak hidegen, indítás után tapasztalható a jelenség, azután van úgy, hogy rendesen működik, akkor az adott porlasztó hidegindító rendszere nem működik, és ez okozza a henger késve vagy nem indulását.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.