Harmatos ETZ
Nemrég vásároltam egy 1986-os kiadású ETZ 250-es motorkerékpárt. Az igazság, hogy nem nagyon értek a javításhoz. A problémám az, amikor hágóra megyek, és a motor fordulatszáma leesik 3000 fordulat alá, és nagyobb gázt húzok (kb. fél gázt) elveszíti az erejét, és fullad. Előre is köszönöm a segítségét.
Elég nehéz innen távolból pontosan meghatározni a kiváltó okot, főleg azért, mert a hibának több oka is lehet. Ezek a következők: elkopott főtengely - szimering (főleg gyújtásoldali), melynek következtében csökken a motor elősűrítése a karterban. Kifújó hengerfej, melynek következtében elillan a nyomás egy jelentős része a motorból a sűrítési ütemben.
Tömítetlenség a hengertalpnál, mely a főtengely - szimeringhez hasonló hibajelenséget produkál. Borzasztó magas úszószint a porlasztóban, ez által akkora üzemanyag mennyiség kerül a hengerbe, melyet képtelen a motor elégetni, illetve míg el nem felejtem, alapproblémaként megemlíteném a megkopott henger-dugattyú párost. Ezt le tudod ellenőrizni egy egyszerű kompresszió méréssel.
hr>
Olvasói hozzászólás:
Tudom, nagyon profán ötlet, de visszaváltani próbáltál már?
Üdv: roller
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.