Füstölgő Star

2004.02.10. 10:16

Vettem egy Simson Start, asszem 1970 körüli évjáratú. Mielőtt megvettem, kipróbáltam. Az alapjárata magas volt, és eléggé füstölt.

Miután megvettem szétszedtem. Lekaptam a hengert, karbit és kitakarítottam. A hengerfej meg a dugattyú teteje eléggé kokszos volt.

A szivatójával meg az volt a baj, hogy egy kicsit szorult, de már jó. Miután összeraktam kipróbáltam, és nem forgott rendesen, a karbin össze-visszaállítottam a csavarokat. Amikor gázt adtam neki, nem akart forogni, hanem mondhatjuk azt is hogy ledadogott és füstölt. Amint kapott egy kis gázt beköpte a gyertyát és megállt. Akárhányszor indítom, mindig beköpi a gyertyát. Én úgy vettem észre, hogy sok anyagot kap vagy sok levegőt. Légyszi segíts, hogy mit tegyek.

A porlasztón két csavar található, egy alapjárat állító és egy alapjárati keverékállító csavar. Az alapjárat állító a súber oldalán, míg az alapjárati keverékcsavar ettől lejjebb, az úszóház felső széléhez közel helyezkedik el. A beállítás menete a következő: először az alapjárat állító csavar segítségével addig kell emelni az alapjáratot, míg a motor stabilan jár. (Ez először magasabb lesz, mint azt várnánk.)

Utána az alapjárati keverékcsavart teljesen be kell tekerni, majd mindaddig vissza, míg emelkedik az alapjárat. Tehát azt a pontot kell megkeresni, ahol a legmagasabb lesz az alapjárat. Ezután az alapjárat állító csavarral vissza kell venni az alapjáratot a kívánatos szintre.

Véleményem szerint, egyéb helyeken is körül kellene nézned, mert nem kizárólag porlasztó beállítási gond okozhatja ezt a problémát. Ha a kuplungoldali főtengelyszimeringnél tömítetlenség lép fel, akkor a váltóolaj a forgattyúsházba kerül és az elégő olajtól nagyon füstölhet a motor, illetve egy ilyen korú motornál érdemes ellenőrizni a kipufogó állapotát! Egy elkokszosodott kipufogó szintén közrejátszhat a jelenségben.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.