Szivárgó ETZ

2004.02.12. 14:05

Újabb kérdéssel fordulok hozzád! Az ősszel vásárolt ETZ 250-esemmel kapcsolatos. Észrevettem hogy a hajtófogaskeréknél és a kuplungnál szivárog az olaj!

Kérdéseim:
1. A hajtófogaskeréknél megoldható e a szimering csere jobb oldalról és kezdőként meg lehet e csinálni vagy forduljak szakemberhez? Milyen célszerszám(okra) lesz szükségem?
2. Mi a helyzet a kuplungnál? Ott egyáltalán szimering problémáról van szó?
3. Megtudnád mondani a szimering(ek) pontos méretét?
4. Egy nem a témához kapcsolódó kérdés: Olvastam az egyik válaszodban hogy a s51n típusú Simson fojtott. Én egy s51b típusún "nőttem fel". Erről a típusról mit tudsz?

A lánckerékszimering mellőli olajszivárgás gyakran előforduló, viszont könnyen orvosolható probléma. A beavatkozás nem feltétlen igényel szakembert, csak némi kézügyességet és szerszámozottságot. Természetesen a szimeringcsere legprecízebb módja, ha szétszeded a blokkot, a perem alá nyúlsz és kipattintod, de megoldható egyszerűbben is. Csupán a lánckereket kell leszerelned és egy hidegvágóval (ennek hiányában egy rossz, kiselejtezett csavarhúzóval) átütni a szimering falát, majd a keletkezett résbe befeszíteni és kipattintani.

Az új szimering beütésénél célszerű használni a régi szimeringet (nehogy az új megsérüljön), valamint egy nagyméretű dugókulcsot. A kuplungnál lévő szivárgást kicsit pontosítani kell, mivel ez több helyen is lehetséges. Amennyiben a kuplungdelki alól szivárog az olaj, akkor megoldás a dekli alatti tömítés cseréje. Itt javasolnám tömítőpaszta használatát (vékonyan), az esetleges felületi enyenetlenségek kiküszöbölésére. Amennyiben a kuplungdeklin található "kisebb" dekli alól szivárog az olaj, akkor az ott lévő tömítést kell kicserélni. Ha a kuplungboowden alól szivárog az olaj, akkor a dekli nyúlványán lévő záró gumikupak cseréje segíthet, illetve ez esetben ellenőrizned kell, nincs-e túltöltve olajjal a motor.

A Simson S51B remek kismotor, csak jót tudok róla mondani. A "B"-s és az "N"-es Simson között teljesítménybeli és felszereltségbeli különbségek vannak, mindezek természetesen a "B" - s modellek javára.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.