Nem fagyhat be

2004.02.20. 11:15

Lenne két kérdésem! Az első: van egy Suzuki Sephia ZZ50 5 éves robogóm, és hogyha télen, mínusz fokokban megyek, akkor a gáz egy idő után beakad. Szerintem, befagy a gázbovden.

Lenne két kérdésem! Az első: van egy Suzuki Sephia ZZ50 5 éves robogóm, és hogyha télen, mínusz fokokban megyek, akkor a gáz egy idő után beakad. Szerintem, befagy a gázbovden. Ki lehet cserélni benne azt a folyadékot, ami benne van? A második, a motoron kicseréltettük a hengert, a dugattyút, meg valamilyen gyűrűt. A szerelő mondta, hogy járassam be az alkatrészeket, mentem is vele kb. 200 km-t de a 200. kilométer után kihúzattam egy kicsit, és az a gyűrű kitágult szerintem a hőtől. Úgy mentem 60-nal és a motor fordulatszáma esi kezdett és a motor leállt. Utána lehűlt nem lett semmi baja , most is működik, de 40-nél gyorsabban nem megyek. Hány kilométert kell még menni vele, hogy ne történjen meg még egyszer?

A gázbovdenben nincs semmiféle folyadék, ami befagyhatna (legalábbis nem szabadna, hogy legyen), ettől függetlenül természetesen előfordul, hogy szorul a bovden. Ilyenkor érdemes a bovben hüvelyébe juttatni egy kis WD 40 kenőanyagot. Egyből megoldja a problémát!

A motor járatását komolyan kell venni és szerintem a 200 km kevés ahhoz, hogy az alkatrészek megfelelően összekopjanak. Egy ilyen felújítást követően a bejáratás legalább 500 km és ezen kívül figyelni kell a keverékre is. Általában 1:40 - 1:50 benzin -olaj keveréket használhatunk, de a bejáratás alatt ez 1:30 - 1:40 -re kell, hogy csökkenjen!

Az eset, amit leísz - esik a fordulatszám, aztán leáll a motor - tipikus. A motor megragadt. Ha szerencséd van és a dugattyú alumínium nem kenődött fel a henger falára, akkor nincs nagy tragédia, csak érdemes járatnod még a motort, mielőtt teljes gázokon utazol. Ha felkenődött, akkor hiába járatod, úgyis előbb - utóbb megragad újra. Ha biztos akarsz lenni a dolgodban, javaslom, vedd le a hengert és vizsgáld meg! A mennyiben felkenődés látható a hengeren, nagyon finom olajos polírpapírral ki kell csiszolni az alumíniumot.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.