Dadogó XX

2004.03.02. 11:10

Következő a problémám. Egy '99-es karburátoros Honda CBR 1100XX motorjával. Közepes fordulaton a motor hirtelen gázadásnál dadogva kezd gyorsítani, igen zavaró módon. Ez, ha autópályán kihúzatom, elmúlik, de leállás-kihűlés-bemelegedés után ismét jelentkezik a probléma.

Vadonatúj NGK Titanium gyertyák vannak benne, a karburátor és a légszűrő tisztának tűnik, egyébre pedig nemigen tudok gyanakodni. Sajnos Honda szervizben sem tudtak okosat mondani, kivéve, hogy vegyem meg bele a legdrágább magas oktánszámú benzint és elmúlik a jelenség, ebben viszont nem hiszek, bár nem is próbáltam. Mit tanácsol?

Véleményem szerint a porlasztóval van a gond. Középtartományban a shúbertű felel a megfelelő keverékképzésért, illetve beledolgozik az alapjárati keverék is, ezért fontos a keverékcsavarok helyes beállítása . Szintén a beállítási probléma kategóriába tartozik a porlasztó szinkron, pontosabban az aszinkron. A porlasztók pillangószelepeinek egyszerre kell nyitniuk, ellenkező esetben a motor nem veszi megfelelő intenzitással a fordulatot, egyenetlenebbül jár.

Amennyiben beállítással nem orvosolható a probléma, akkor alaposabb vizsgálat alá kell vetni a porlasztót. Feltétlen meg kell vizsgálni a tűszelepek állapotát. Ha nem zárnak tökéletesen, akkor túlfolyik a porlasztó, megemelkedik a benzinszint és az általad is tapasztalt jelenséget produkálhatja a motor. Alapos vizsgálatot igényel, a porlasztó membránjainak állapota, ugyanis ha át van szakadva valamelyik is, akkor annál a hengernél gázadáskor lassabban emelkedik fel a shúber, viszont a megnövekedett vákuum következtében a motor benzint szívhat az alapjárati rendszeren keresztül. Az eredmény ugyan az.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.