Kétoldali olajszivárgás

2004.03.16. 10:19
Újabb kérdéssel fordulok hozzád. Az ősszel vásárolt ETZ 250-esemmel kapcsolatos. Észrevettem hogy a hajtófogaskeréknél és a kuplungnál szivárog az olaj. Kérdéseim:

1. A hajtófogaskeréknél megoldható-e a szimmering csere jobb oldalról, és kezdőként meg tudom-e csinálni, vagy forduljak szakemberhez? Milyen célszerszám(ok)ra lesz szükségem?
2. Mi a helyzet a kuplungnál? Ott egyáltalán szimmering problémáról van szó?
3. Meg tudnád mondani a szimmering(ek) pontos méretét?
4. Egy nem a témához kapcsolódó kérdés: Olvastam az egyik válaszodban, hogy a S51N típusú Simson fojtott. Én egy S51B típusún nőttem fel. Erről a típusról mit tudsz?

A lánckerék-szimmering mellőli olajszivárgás gyakran előfordul, viszont könnyen orvosolható probléma. A beavatkozás nem feltétlen igényel szakembert, csak némi kézügyességet és szerszámozottságot. Természetesen a szimmeringcsere legprecízebb módja, ha szétszeded a blokkot, a perem alá nyúlsz és kipattintod, de megoldható egyszerűbben is. Csupán a lánckereket kell leszerelned és egy laposvágóval (ennek hiányában egy rossz, kiselejtezett csavarhúzóval) átütni a szimmering falát, majd a keletkezett résbe befeszíteni és kipattintani. Az új szimmering beütésénél célszerű használni a régi szimmeringet (nehogy az új megsérüljön), valamint egy nagyméretű dugókulcsot.

A kuplungnál tapasztalt szivárgást kicsit pontosítani kell, mivel ez több helyen is lehetséges. Amennyiben a kuplung delki alól szivárog az olaj, akkor megoldás a dekli alatti tömítés cseréje. Itt javasolnám tömítőpaszta használatát (vékonyan), az esetleges felületi egyenetlenségek kiküszöbölésére. Amennyiben a kuplungdeklin található kisebb dekli alól szivárog az olaj, akkor az ott lévő tömítést kell kicserélni. Ha a kuplungbowden alól szivárog az olaj, akkor a dekli nyúlványán lévő záró gumikupak cseréje segíthet, illetve ez esetben ellenőrizned kell, nincs-e túltöltve olajjal a motor.

A Simson S51B remek kismotor, csak jót tudok róla mondani. A "B"-s és az "N"-es Simson között teljesítménybeli és felszereltség különbségek vannak, mindezek természetesen a "B"-s modellek javára.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.