Benzin az olajban

2004.04.08. 11:11

Van egy 93-as évjáratú Honda VFR400-as motorkerékpárom. A problémám az, hogy a téli pihenő után gondok voltak az indítással. A gyertyákat ki kellett cserélni. Utána elindult, de rövid idő után meg is állt. Járás közben fehéren füstölt. Azt vettem észre, hogy az olaj tele van benzinnel.

Ennek milyen okai lehetnek? A vákuumcső rossz volt, de még ősszel kicseréltem. A benzincsap jónak tűnik. Azt nem tudom, hogy télen el volt-e zárva. Még azt szeretném megtudni, hogy a benzin tehetett e kárt az olajszűrőben? Az olajcserével együtt szükséges lesz a szűrő cseréje is? Azt ugyanis nemrég cseréltem.

A fehér füst oka az elégő olaj, az elégő olaj oka pedig lehet a megkopott, vagy letapadt olajlehúzó gyűrű, illetve - esetünkbe ez lehet a valódi ok - hogy a benzin felhígította az olajat. Az olaj többféleképen is a benzinbe kerülhetett. Egyrészt műszaki hiba miatt, másrészt apró figyelmetlenség miatt.

Műszaki hiba lehet, ha a vákuumos benzincsap membránja átszakadt és a vákuumcsövön keresztül az üzemanyag a szívócsőbe folyik, majd innen a gyűrűk mellett a karterba. Műszaki hiba lehet az is, ha a vákuumos benzincsap nem működik, nem zár el tökéletesen, és a tűszelepek nem bírják a hosszú ideig tartó nyomáspróbát. Ereszteni kezdenek, az úszószint megnő, a többlet üzemanyag megint csak a hengerbe, majd a karterban (az olajban) landol.

Figyelmetlenség lehet, ha PRI állásban hagytad a benzincsapot, ez esetben ugyan az játszódik le, mint az előző esetben. Mivel azt írtad, a vákuum csövet kicserélted, ezért előfordulhatott az is (találkoztam már ilyennel!), hogy összekeveredtek a csövek, a vákuum cső a benzincső helyére, a benzincső a vákuum helyére és a benzin direktbe a szívócsőbe érkezett.

Az olaj és olajszűrő csere elkerülhetetlen. Hidd el ez a legkevesebb, amit veszíthetsz! Nagy szerencse, hogy nem lett komolyabb baja a motornak, mivel az így felhígult olaj nem biztosít megfelelő kenést.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.