Fulladozó Bandita

2004.04.22. 13:39
Egy 1993-s Suzuki GSF250-s japán belpiacos motorom van, kb. 17 000 km-rel. A motor jól pörög, és 4000-es fordulatszám felett jól húz. Viszont alacsonyabb fordulatszámon olyan, mintha nem lenne alapjárat (leáll a motor). Tüneti kezelésként magasabbra állítottam az alapjáratot (kb. 1500), és ettől ideig-óráig javult a dolog, de még most is van olyan, hogy stabil alapjáratban gázfröccs után annyira leesik a fordulatszám, hogy leáll a motor. Ráadásul ilyenkor szinte képtelenség újraindítani.

Kiszedtem a gyertyákat, kormosak-benzinesek voltak. Megpucoltam és visszatettem őket, ezután megint szépen ment, de 100-150 km után megint csak a fenti tüneteket produkálta a motor. Gyertyák újra ki, újra pucol, de már szinte beindulni sem akart. Elvittem szerelőhöz, azt mondták, egy karbipucolás és szinkron segít a problémámon, meg is csinálták. Elhoztam a gépet, majd 3 km után ugyanúgy lefulladt egy pirosnál és tolhattam haza. Sajnos nem vagyok egy nagy motorszerelő guru, viszont a pénzem nem a kísérletező szerelőkre szeretném költeni, inkább elnyaralnám. Vajon mi lehet, ami megkeseríti az életem, és orvosolható-e valamiképp a probléma?

Véleményem szerint a gond továbbra is a porlasztó környékén keresendő. A tengerentúlról érkező motorok gyakori problémája, hogy a hosszú tengeri utazás alatt alaposan elkoszolódik a porlasztó, illetve az üzemanyag tank. Különösen, ha üres üzemanyagtankkal utazik a járgány, van esély a tank belső falán rozsdaképződésre. Később, a használat során innen leváló és a porlasztóba kerülő szennyeződések okozhatnak ilyen problémákat.

A benzinben tocsogó gyertya és az alacsony fordulaton állandóan lefulladni vágyás oka, hogy ömlik a benzin a motorba, mivel nagy valószínűséggel egy szennyeződés nem engedi bezárni a tűszelepeket. Megoldást az alapos, minden részegységre kiterjedő üzemanyagrendszer-tisztítás és egy plusz benzinszűrő beépítése jelentheti.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.