Névrokon

2004.06.22. 09:13
Az én problémám annyi lenne, hogy nemrég rendeltem (előlegeztem le) egy 400-as '94es Banditát! Az ár busás volt, mert 620-ért vettem, de szerintem megérte, új gumik, (elvileg gyertyák, olajok), festés, és tele van újabb elemekkel, mint pl. a fém lábtartó, vagy a '96-osra utaló sárvédő, láncvédő!

Kérdéseim ezek lennének:

- Szerintem ez a kereskedés megbízható, mert rosszat még nem nagyon hallottam róluk! Mennyire lehet ezekben a japó Bandikban megbízni? És az összetört japán mocikból mennyire rakják őket össze egészségesre? Kicseréltek-e mindent, amit mondanak?

- Egy hibát fedeztem fel rajta: a 4db könyök eléggé elszíneződött, és a hengerfej piros festése (ami erre az évjáratra jellemző) nagyon kopott! Ezek lehetnek a hajtás jelei?

- Sajnos még nincs rá jogsim, és egy ideig nem is lehet. Tudom hülyeség volt így kb. 10 hónapra előre megvenni, de nem akartam várni! Sajnos eddig a 10 hónapig állnia kell egy garázsban. Ez mennyire árt a motornak és az alkatrészeknek? Gondoltam arra, hogy azért 3 naponta beindítgatom egy kis alapjáratra, vagy egy 10-es kis körösre! Ez jót tenne neki, vagy csak rontanék a helyzetén? Hogy lenne tanácsos elrakni így hosszabb időre, esetleg télire?

Fiatal koromban nekem is ez volt a becenevem, remélem Te is kiérdemelted! Nem tudom, melyik motorkereskedésről van szó (csak sejtem), de a bizalom helyett, illetve annak megalapozása érdekében javaslom, kérjél bizonyos mértékű és körű garanciát a motorra. A 400-as motorok, teljesítményükből, motorméretükből és a használható fordulatszám-tartományból adódóan nem arról híresek, hogy a tulajdonosaik nagyon kímélik őket. (7000 fordulat alatt nem hajlandók semmire.) Viszont ezzel a tervezők is számoltak, tehát erre készítették fel a motorokat, ezért nem kell megijedned egy kis elszíneződéstől.

Megbízhatóság tekintetében véleményem szerint nem vállalsz nagyobb kockázatot, mint bármely más, ennél nagyobb hengerűrtartalmú japán motor esetében. Az előrevetített 10 hónapos állásból - véleményem szerint - nem lesz semmi, mivel nem fogod kibírni, hogy ne ülj fel a gépre. De ezt szerkesztőségileg nem ajánljuk! Egyébként nem okoz gondot az állás, feltételezve, hogy néha - néha beindítod a motort, esetleg megkéred egy jogosítvánnyal rendelkező ismerősödet, hogy guruljon egy kört a géppel.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.