Minden paci számít!

2004.07.01. 08:46

A minap gondoltam egyet, és vásároltam egy 0 km-es GS500K4-et. Az egyedüli gondom, hogy ez fojtott verzió. Kérdésem: Hol a fojtás, és mi módon lehetséges azt kivenni?

Olyan infóim vannak, hogy vagy a fúvóka van átalakítva - ezt ugye egy normál fúvókáva helyettesítve már nyitott, illetve olyat is hallottam, hogy a kipufogóban van egy szűkített fémlap (alátét) hegesztve.

Ebben kérnék segítséget, hogy mi módon lehet nyitottá tenni a gépet, hisz annyival akkor sem lenne erősebb, de a mai világban minden paci számít, ha menekülőre kell venni a stílust. Tavaly volt egy balesetem, és ha lett volna még egy kis tartalék, akkor elkerülhettem volna úgy az életmentést, hogy a gépet se kell összetörnöm.

Típus és évjárat függvényében többféleképpen szokták lefojtani modelljeiket Suzukiék és természetesen a többi gyártó is. Néha megváltoztatják a bevált technikákat, nehogy rutin munkává váljon a fojtás kivétele, és ellustuljanak a lóerőkért küzdő tulajok.

Kisebb nyomozást követően olyan bizalmas információk jutottak birtokomba, melyek szerint ennél a modellnél a porlasztó rejti a fojtást. Mégpedig olyan formában, hogy a shuberen elhelyezett furat miatt nem tud a shuber maximális felemeléséhez elegendő vákuum képződni, kvázi nem tudsz teli gázt húzni, hiába nyílik ki teljesen a pillangószelep.

A fojtás kiiktatására két megoldást tudok javasolni. Vagy vásárolsz olyan shubereket, melyeken nincsenek ilyen furatok, vagy kiszereled a shubereket és beragasztod a furatokat. Amennyiben a második megoldást választod, javaslom, használj erős, kétkomponensű ragasztót, nehogy a kis ragasztódugó legyen az, amit először felránt a megnövekedett vákuum!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.