Csak legalább menjen!

2004.07.22. 08:24

Én nem értek a motorokhoz, de a saját Simsonomat én raktam össze, és frankón ment. Nem gyorsan, de az engem nem is érdekel. Nem tuningolni akarom a motort, hanem csak legalább menjen!

A problémám: Simsom S51 a többi nem lényeg. A baj úgy kezdődött, hogy egy fél óra motorozás után a gyertyám kormos lett. Utána mindig ezt csinálta. Először a sok olajra gyanakodtam, de utána szinte csak tiszta benzinnel akartam elindítani, de úgysem ment. Vagy 6 különböző gyertyával is megpróbáltam: Szikra volt, de beleraktam, és nem bírtam elindítani. A gyertya utána benzines volt. Mikor betoltam akkor éppen beindult, de nem úgy ment, majd megint leállt és újra beköpte a gyertyát.

Kérdésem, hogy te mit néznél meg, vagy cserélnél ki, vagy mi lehet a baja? Már a kondenzátorra is gyanakodtam, de ma délután megnézem egy MZ kondival! Kérlek, legalább egy olyan dolgot mondj, amit nézzek meg!

Elmondásod alapján a főtengely-szimeringre gyanakszom, mint a probléma kiváltójára. Ha a főtengely-szimering mellett tömítetlenség lép fel, akkor a motor nemkívánatos olajat és levegőt szívhat, illetve az elősűrítésnél nyomásveszteség jelentkezik. Előbbiekre utal az olajos gyertya, utóbbira pedig a csak tolásra indulunk.

A főtengely-szimering hibájára leginkább utaló jelek: a fogyó váltóolaj és az olajos gyújtásegység. Amennyiben gyanúm beigazolódik, akkor ezen csak a szimering cseréje segíthet.

Ezen kívül érdemes ellenőrizni a porlasztót is, mivel a gyertyán található korom nem feltétlen származik olajtól. Lehet, hogy annyi benzint kap a motor, amennyit nem képes elégetni és ezért olyan kormos a gyertya. Ilyen esetben legtöbbször a tűszelep a bűnös, amely nem zár be rendesen. A benzinszint megnő, az üzemanyag dől a motorba, a motor pedig nem megy. Hozzáteszem ez esetben, hidegen, szivató nélkül viszont pöccre kell, hogy induljon a gép. Természetesen utána fullad, nem megy...stb. Extrém esetben elképzelhető a problémák elegye.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.