Termosztát rendellenességek

2004.08.03. 14:50

Egy kérdésem lenne, amiben szeretném, ha segítenél. Miért van az, hogy motorom (CBR 1000F) nagyon nehezen melegszik föl üzemi hőfokra? Ha megvárom, hogy alapjáraton kimenjen a mutató középállásra, elindulás után nagyobb sebességnél visszajön a mutató a skála szélére, pedig még a hűtőt is letakartam félig.

Hidegindítás után 2 percen belül kemények lesznek (nem túl nagyon) a vízcsövek, pedig még szerintem olyankor még nincs a termosztát nyitva, de menet közben, ha visszahűl az említett módon, akkor a csövek puhák. Városban vagy lassú haladásnál pedig kimegy félig a mutató.

Még azt szeretném megkérdezni, hogy normális-e, hogy 3 dl olajat (castrol actevo) elfogyaszt a motor 1000 km-en? Mértem benne kompressziót enyhén langyos blokknál és 13 bar volt mind a 4 hengerben.

Biztos vagy benne, hogy van termosztát a motorban? Ezt azért kérdezem, mert a tünetek kísértetiesen hasonlítanak a termosztát nélküli motor viselkedésére. Arra kérlek, hogy ne csak azt ellenőrizd, van-e termosztát a motorban, hanem az is, hogy működik-e! Erre ragyogó házilagosan is elvégezhető technikák léteznek. Egy edényben vizet kell melegíteni úgy, hogy benne van a termosztát, és folyamatosan figyelni kell, mikor mozdul meg.

Mikor megmozdul, meg kell mérni a víz hőmérsékletét, és ezt kell összevetni a gyárilag előírttal. Baj akkor van, ha rosszkor, vagy egyáltalán nem nyit ki (vagy nem zár vissza), ez esetben csak a cserét tudom javasolni.

Bizonyos mennyiségű olaj fogyasztása teljesen természetes a nagyfordulatú motorkerékpároknál. Az elfogadható mérték nagyságát nehéz pontosan behatárolni, de a 3 dl / 1000 km még elfogadható. A hengerekben mért 13 bar nyomás megfelelő, a gondok ott kezdődnek, mikor a nyomásmérő mutatója 10 bar alá esik, akkor ugyanis el kell kezdeni megbarátkozni a motorgenerál gondolatával!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.