Suzuki VZ 800 fojtás

2004.10.21. 12:07

Most vásároltam egy Suzuki VZ 800-as Maraudert Ausztriában. Az osztrák papírok szerint 29,4 kW a teljesítménye, de tudomásom szerint ez gyárilag 53 LE-s. Kérdésem az lenne, hogy hol lehet a fojtás a motorban?

Első forgalomba helyezés: 1998.02 (egy másik dátum is szerepel a papíron 1997.02, ez valamilyen engedélyezési dátum).
Motorszám:S508
Kipufogó típus vagy szám: 48E1

Ha szükség van más adatokra is nagyon szívesen pótolom azt is.

Az osztrák piacon mindig feltűnnek ezek a biztosítási kategóriák miatt lefojtott motorok, mely járműveket rajtuk kívül senki az égadta világon nem tud élvezni. Valljuk be, elég mókás, mikor - példánk okáért - egy 800-as Maraudernek jártányi ereje sincs.

Bevallom, megmozgattam kiterjedt kapcsolati rendszeremet, de a megoldást illetően így is csak találgatni tudunk. Legnagyobb valószínűséggel egy furat helyezkedik el a shuberen, melynek nem kellene ott lennie, és ennek köszönhetően nem tudja a motor maximálisan felemelni azt. A megoldás egyszerű, ki kell venni a shubereket és beragasztani a lyukakat, természetesen jó erős ragasztóval, amelyet nem tud a vákuum kiszívni a furatból.

Egyéb ötlet, a légszűrőnél lévő szűkítés, vagy a légszűrő és a porlasztó közötti keresztmetszet, illetve a kipufogó leömlőjének keresztmetszeti csökkentése.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.