Izzik az Aprilia

2004.12.21. 15:50
Olyan problémával fordulok hozzád,hogy van egy 650-es egyhengeres Apriliám, ami hengerfejes volt, (rossz volt a termosztat), és rossz volt a gyújtásvezérlője (NIPPONDENSO). Ezeket frankon megcsinálták, a motor teljesen jól működik, egyet kivéve. Kb. 3000 fordulattól kezdve vörösen izzik, pedig kb. -2 fok van. Beindítás után kb. 3 perc múlva felizzik terhelés nélkül, egyhelyben is. A jeladót az alaplapon teljesen visszaállítottam, gondoltam talán utógyújtás okozza a problémát. A motor különben a teljes fordulatszám tartományban kitűnően húz, és egyenletesen jár.

A felizzás gondolom, a leömlőnél jelentkezik szembetűnően. Ennek oka lehet a gyújtás, de nem csak az utógyújtás, hanem az is, ha már kis fordulatszámon, hatalmas előgyújtással dolgozik a motor, mivel ez esetben nagyon sokáig tart az égés a hengerben. Másik ok a hengerbe jutó túlzott üzemanyag-mennyiség lehet, ilyenkor az optimálisnál dúsabb benzin-levegő keverék hatására nagyobb hő keletkezik az égéskor. Ennek kiváltó oka lehet, az állandóan üzemelő hidegindító, a nem tökéletesen záró tűszelep, az elfúvókázott porlasztó, vagy a totálisan eltömődött levegőszűrő. Ezért javaslatom ellenőrizd a gyújtás beállítását, valamint a porlasztó és a levegőszűrő állapotát!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.