A benzincsapból nem folyik a benzin

2002.04.16. 08:57

Ennél a motornál van egy olajhűtő is. Az a kérdés, hogy olajcserénél innen is lefolyik az olaj, vagy van ennek egy külön technikája?

 
   
   

Egy egyszerű kérdésem lenne: hogyan kell olajat cserélni? (Technikai lépéseire volnék kíváncsi) Nekem egy Honda CBR 1000F-es 92-es évjáratú motorom van (nemrég vettem). Ha jól tudom, ennél a motornál van egy olajhűtő is. Az a kérdés, hogy olajcserénél innen is lefolyik az olaj, vagy van ennek egy külön technikája? Már cseréltem más motorokban olajat, de még ilyenben nem. Szerinted a 0W40-es olajat vagy a 15W40-es olajat rakjam bele?

Az olajcsere technikai lépései a következők. Elsőként be kell melegíteni a motort üzemmelegre, hogy az olaj kellőképp felhíguljon, és ez által könnyebben távozzon a leeresztésnél. Miután üzemmeleg a motor, csavard ki az olajleeresztő csavart, majd vedd le az olajszűrőt és várd meg, míg teljesen lefolyik az elhasználódott olaj. Az olajhűtővel nem kell külön bajlódnod, onnan is lefolyik az olaj minden különösebb beavatkozás nélkül. Ráadásul ezen a motoron elég magasan van elhelyezve az olajhűtő, tehát még lendületet is vehet az olaj a hatékonyabb távozás érdekében.

Ezek után leeresztő csavar vissza, új olajszűrő fel, ügyelve arra, hogy az új szűrő gumitömítése meg legyen kenve olajjal. Ha ez megvan, jöhet a blokk olajjal történő feltöltése, óvatos indítás mivel nem jut el az olaj azonnal minden helyre, majd egy olajszint ellenőrzés. Az általad említett olajak közül lényegében mindegy melyiket használod. A 0W-40-es szélsőségesebb körülmények között is helytáll, viszont ez csak az esetben lehet szempont, ha -10 fokban is motorozgatsz.

Egy nagyon gyors kérdésem lenne. Van nekem egy 92-es Honda CBR1000F típusú motorom. A hétvégén lecseréltük benne az olajat és a légszűrőt, megnéztük a gyertyákat, ezért levettük a tankot is róla. A problémám a következő a benzincsapból nem folyik a benzin. Mi lehet a probléma? Dugulás? Vákuumos lenne a benzinrendszere? Esetleg fel kell tölteni először teljesen a rendszert, hogy utána magától működjön?

Kérlek, hogy ha tudsz valamit mondani erre, akkor próbáld már meg leírni, hogy mit tudnék csinálni vele én, vagy vigyem szerelőhöz? Sürgős lenne, mert itt a jó idő én meg csak a biciklimet tudom hajtani.

A benzincsap vákuumos, tehát csak járó motornál nyit ki. Amennyiben így, álló helyzetben szeretnél üzemanyagot előcsalogatni belőle, akkor PRI állásba kell tenned a csapot. Amennyiben így sem jön belőle az üzemanyag, akkor vagy nincs benne, vagy pedig komolyan el van dugulva, és tisztítást igényel.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.