Szakadnak az ékek

2005.01.13. 11:29
Van egy Simsonom gyári 70 cm3-is hengerrel, és az a probléma vele, hogy mindig elszakítja a lendkerék éket és a főtengely sem bírja sokáig benne! Most egy erősített főtengely van benne, de a hangok alapján ez se bírja sokáig!Valami mindig van a motorjával, ha megcsinálom az egyiket, akkor jön a másik! Mit csináljak? Cseréljem ki a hengert 51-esre?

Szerintem a megoldást a lendítőkerék környékén kell keresned, mindkét problémára. A motor sorozatosan elnyírja az ékeket. A lendítőkereket a főtengelyen ideális esetben a kúposság rögzíti, nem pedig az ék. Ha a motor elnyírja az éket, akkor nagy valószínűséggel nem fekszik fel rendesen egymáson a két kúpos felület. Ezt okozhatja valamilyen felületi felverődés, szennyeződés, stb. Elvileg, ha rendesen felfekszik a két kúpus felület, és megfelelő nyomatékkal van lehúzva a rögzítő anya, akkor a Simsonod lehet akár 1100 cm 3-es és 150 lóerős, akkor sem szabadna lepörögnie.

A főtengely kikészülésére is hatással lehet a lendítőkerék, amennyiben valamilyen oknál fogva (pl. hiányzik egy darab a benne lévő mágnesből) kiegyensúlyozatlan, vagyis üt. Ennek következtében szétrázhatja a csapágyakat, sőt hozzájárulhat a főtengely végén lévő rögzítőanya lelazulásához is.

Javaslom, ellenőrizd a lendítőkerék állapotát, a mágnesek stabilitását és maradéktalan meglétét, valamint a felfekvő felületek hibátlanságát és tisztaságát!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.