Ketyeg a Vulkán

2005.02.15. 10:53
Már régebben is hallottam a motoromban kopogó hangot, de nem volt túl erős. Aztán eltettem télire. Amikor januárban egy próbaindítást csináltam, az indítás után nagyon erős volt a kopogó hang. (Annyira, hogy majdnem leállítottam. Kb. mintha egy marok méretű követ ütnék egy másikhoz.)

A motor bemelegedése, járása után elhalkult, de a régi módon halkabban tovább hallható. A motor egy 2004 júliusi Kawasaki VN1600 Classic. Kicsit (nagyon) aggódom.
Légy szíves válaszolj, hogy a boltban tudjak valamit mondani. Még garanciális.

Mivel az erős kopogó hang, a motor járatása közben elhalkult, ez két dologgal lehet kapcsolatban. A melegedés és az olajnyomás. Véleményem szerint esetünkben a hidrotőkék felelősek a zajokért. A hosszabb állás alatt elengedték az olajnyomást és ezért voltak zajosak, mikor beindítottad a motort. A járás következtében az olajnyomás helyreállt és a hangok ezért csillapodtak.

Viszont mivel eleve volt egy alaphang, feltételezhetően egy, vagy több hidrotőke nincs teljesen a helyzet magaslatán. Sajnos a hidrotőkék egyetlen javítási módja, a csere. Megállapítani, melyik rossz, nem könnyű feladat. Vagy kicseréled az összest, vagy "sztetoszkóp" segítségével megpróbálod lefülelni a bűnöst. Esetleg első lépésként érdemes megpróbálkozni egy egyszerű olajcserével, néha az is megoldja a problémát, főleg, hogy esetünkben egy elég fiatal motorról van szó.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.