Hol a vezérlés?
Most volt vezérműlánc cserén a motorom. Azóta igaz megszűnt a csúnya zörgő hang, de úgy érzem, mintha jóval gyengébb lenne. Eddig simán felment a fordulat 15 000-ig, most meg 11 000-nél megtorpan, és csak nehezen kúszik fel, pont ott, ahol eddig nagyon megindult. A vezérmű lánccal együtt volt még olaj és olajszűrő csere és karburátor szinkron is. Esetleg a gyertyákkal lehet a gond?
Megnyugtatlak, a gyertyáknak semmi bajuk. Amennyiben ők lennének a bűnösök, akkor nemcsak nem érné el a motor a maximális fordulatszámot, hanem addig is egyenetlenül húzna, rángatna, vagy nem is menne az összes henger. Inkább gyanakodhatnánk a porlasztóra, de mivel pont porlasztószinkron és vezérműlánc csere után vagyunk, én inkább gyanakodnék a vezérlésre. Elképzelhető, hogy a vezérműlánc cseréjénél elállítódott a motor vezérlése, és emiatt nem tud kiforogni.
Javaslom ellenőrizd, vagy ellenőriztesd a motor vezérlését! Amennyiben a vezérlést rendben találod, akkor vissza kell kanyarodnunk a porlasztóhoz, illetve az egész üzemanyagrendszerhez. Ez esetben érdemes lenne kitisztíttatni a rendszert, mert amennyiben nem kap kellő mennyiségű üzemanyagot a motor, az is az említett problémához vezethet.
Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.