Kifúj a Simson

2005.03.08. 15:21
Van egy 1978-as Simson S50B-m. A problémám az lenne, hogy a hengerfej alatt kifúj. Igazából nem a hengerfejjel van a baj, hanem az alsó résszel. Mintha kalapáccsal ütötték volna a felső rész peremét. Bizonyára akkor történt, amikor felfúrták. Annyira nem durva, csak abból vettem észre, hogy állandóan szivárog az olaj.

Tanácsot szeretnék kérni ezzel kapcsolatban. Javasolták, hogy esztergáltassam le, de én nem szeretném az élettartamát nagyon lerövidíteni, meg 100-as benzint se akarok tankolni. Lehet annyit leszedetni, hogy a kompresszió csak keveset változzon? Vagy van esetleg valami más ötleted?

A hengerfejnél történő kifújás komoly probléma, mivel itt a motor veszít erejéből, és ez egy ilyen teljesítményű motornál különösen hangsúlyos. Remek dolog, hogy a motor így is megy 60-at, de hidd el a probléma kiküszöbölésével ez a végsebesség is növekedni fog. A problémára két megoldást tudok javasolni. Egyik az új henger vásárlása, mellyel - hogy biológiai példával éljek - két legyet ütsz egy csapásra.

Megoldódik a kifújás és a kompresszió javul a motorban az új henger és dugattyú páros miatt is. Másik megoldási lehetőség sajnos az általad is említett síkba húzás. Ettől azért nem kell annyira megijedni, és nem kell 100-as benzint sem használnod. Az a lényeg, hogy mielőtt nekiállsz síkba húzatni a henger felső peremét, mérd meg meddig megy fel a dugattyú és amikor végeztetek a síkba húzással, akkor mérd meg újra.

A kettő közötti különbségnek megfelelő vastagságú hengertalp tömítés segítségével az eredeti szintre tudod emelni a hengert, és nem fog megváltozni a használandó benzin minősége. Ezzel párhuzamosan javaslom a hengerfej síkba húzását is, így tökéletesen biztos lehetsz a sík felületekben és a tökéletes tömítettségben.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.