Vedel a GSX-R

2005.04.28. 13:19
Egyik barátomtól kaptam meg az E-mail címed, hogy Te állítólag tudsz segíteni motorproblémáknál. Jó lenne, ha tanácsolnál valamit, mert elég nagy gondban vagyok.

Vásároltam egy 93-as Suzuki GSX-R 750-es járgányt eléggé elhamarkodva, és olyan problémáim vannak vele, hogy 10 liter alá nem sikerült vinnem a fogyasztását, akármennyire finoman húztam is a szarvát. Valamint 10 000-es fordulatszám fölé nem hajlandó kipörögni még üresben sem. A teljesítményével nincs problémám. Megy mint a golyó, de mint már említettem, kb.10 000-es fordulatnál elfogy a tudomány. Szerinted mi lehet? Gyújtás vagy esetleg a karburátorok nincsenek szinkronban, vagy más egyéb? Esetleg nem tudnál ajánlani nekem valami helyet, ahol beállítanák, ha ez a probléma?

A probléma a porlasztónál keresendő. Természetesen jó lenne tudni, milyen kipufogórendszer, milyen levegőszűrő van a motoron és milyen porlasztó-beállítással üzemel. A 10 literes fogyasztás tűnhet soknak, de intenzív (sportos) használat mellett nem is fog sokkal lentebb menni ez az érték. Normál, "hétköznapi" használatnál 6 - 7 liter körüli érték érhető el.

Mint leveledben írtad, a gép nem forog ki rendesen, ami arra utal, hogy kevés üzemanyagot kap teljesen nyitott toroknál a motor, ugyanakkor, ennek ellenére sokat is fogyaszt. Tehát alsó és középtartományban kell, hogy túl sok üzemanyagot kapjon a motor. Vagy nem zár a tűszelep és ezáltal magas a benzinszint, de lehet hibás a rosszul beállított alapjárati keverékcsavar, az átszakadt membrán, vagy az eltömődött levegőszűrő is. Én javasolnék egy alapos vizsgálatot az üzemanyagellátó-rendszer környékén, kiemelt figyelmet szentelve a porlasztónak. A kiemelt figyelem alatt a porlasztó tisztítását, vizsgálatát, beállítását és szinkronizálását értem.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.