XT600 karbantartás

2005.05.27. 08:23
Vásároltam egy Yamaha XT600 motorkerékpárt, sajnos karbantartási utasítást nem sikerült szereznem hozzá. 1991-es gyártmány, eredeti állapotban van, mindössze 25000 km-rel. Sajnos mifelénk senki nem ért igazán hozzá. Ha két személytől tanácsot kérek, akik szakiknak tartják magukat, a véleményük 100%-ban eltérő.

Olyan gondom volna, hogy nem tudom, hol kell az olajat leengedni, mennyi km után kell cserélni, igaz-e hogy télen elromlik az olaj? Hol kapok olajszűrőt hozzá (Magyarországon), létezik valami kézikönyv, amiben ezen dolgok megtalálhatóak, vagy a neten.

Természetesen létezik a karbantartás leírását tartalmazó kézikönyv, de amennyiben nem adták hozzá a motorhoz, akkor szerintem valamelyik márkakereskedésben tudod beszerezni, de a Maróti könyvkereskedésben is vásárolhatsz szerelési kézikönyvet ehhez a modellhez.

Addig is leírom a legfontosabb karbantartási pontokat. Olajcsere periódus 6000 km, vagy egy év. Ezzel együtt természetesen cserélni kell az olajszűrőt is. Az olajleeresztő csavart a blokk alján találod meg, a kartervédőnél, míg az olajszűrőt a blokk jobb oldalán, egy kis dekli alatt, amelyet három csavar tart. A levegőszűrő cseréje 10-12000 km és ugyan ez vonatkozik a gyertyára is. Ennél lehet gyakrabban is. A láncfeszességet érdemes ellenőrizni ezer kilométerenként, míg lánspray használata kötelező, minden második teletank után!

Az esőben történő motorozozás után mindenképp be kell fújni a láncot! Nagyjából 10-12000 kilométerenként ellenőrizni kell a szelephézagot és a vezérműlánc feszességét. Minden egyes szervizperiódus alkalmával ellenőrizd a fékbetétek, a bowdenek, a kerék és kormánycsapágy állapotát, az esetleges olajszivárgásokat a blokkon és a futómű elemein. A fékek állapotát (működését) természetesen napi szinten is ellenőrizni kell a gumik állapotával együtt!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.