Első motornak

2005.06.21. 09:23
Kb. 1,5-2 éve érdekel a motorozás, azóta figyelem az ipart. Jelenleg még nincs jogosítványom sem ebben a kat-ban (csak "B"). Az első kérdésem az lenne, hogy első motornak mi a jó? Én egy GS500-as Suzukira gondoltam, bár sokat még nem értek hozzá. Az aránylag nem nagy teljesítményű, de azért van benne kalória, relatív olcsó, és nekem tetszik is. Szóval, ez jó elsőre?

Következő kérdésem: Jelenleg a kedvenc motorom, ami nagyon tetszik, az a Hayabusa. Majd X idő múlva szeretnék egyet magam alatt tudni, és a kérdésem ebből fakad. Mennyi az az idő, amikor rámehet az ember? Nem azért akarok Hayabusát, mert 300-zal akarok haladni, hanem mert rohadtul kényelmes szerintem. Kiállításokon, meg ilyesmi helyeken ültem rajta, de nagyon jó volt. A BMW K1200S viszont ratyi...

Egy Suzuki kereskedésnél azt mondta egy eladó, hogy ha úgy érzem, hogy a GS500 már nem elég, vagy kimotoroztam belőle mindent, akkor már mehetek a Busára, mert a gáz az én kezemben van. Jó ez így? Nem nagy kategóriaváltás lenne ez? A Hayabusáról hallottam olyanokat, hogy szar a váltó, nem pontos, meg ilyeneket. Igazak a hírek? Milyen a teljesítményleadása? Nem akarja elhagyni a motorost? Válaszukat előre is köszönöm, és további sok sikert az oldal üzemeltetéséhez! Nekem nagyon tetszik, mindent meg lehet találni. Csak így tovább! Jó utakat és olcsó benzint kívánok.

Kezdő motornak a GS500 kiváló. Bár a helyedben mindenképpen megnézném a konkurencia ajánlatait is, így pl a Honda CBF500-at, mely szintén kéthengeres bevált technika, de talán egy fokkal jobban kidolgozott - és kényelmesebb is, mint a GS. A Suzuki viszont egy picikét olcsóbb. Arra, hogy megtanulj motorozni, mindenképpen nagyszerű kis gép mindkettő, igazából válaszd azt, amelyik jobban tetszik.

A Hayabusa szempontjából teljesen igaza volt az eladónak. Az, hogy mennyivel mész, vagy hogy csinálsz-e marhaságokat, csak rajtad múlik. Ráadásul a Hayabusa - a GSX-R1000-rel, stb. - ellentétben alkalmas nyugodtabb cirkálásra is, legfőképp kényelmes üléspozíciója miatt, de nem is annyira hirtelen a gázreakciója, mint az említett szupersport márkatársáé. Kérdés az, hogy mennyire tudod tartóztatni magad. A Hayabusára ülők nem egyszer már az első adandó alkalommal ki akarják próbálni, hogy mitől olyan legendás a gépük, és bizony igen gyakran kiderült, hogy az az alkalom mégsem volt annyira alkalmas...

Szerintem mialatt a GS-sel motorozol, még ezerszer fog változni, hogy milyen motort is szeretnél majd. Úgy látom, a csopperezés nem fenyeget, de a minőségi utak miatt lehet, hogy elgondolkodol egy nagy túraendurón, vagy a Hayabusánál egy fokkal kényelmesebb - és könnyebb - sportszíves csupasz motoron.

Majd írd meg, hogy választottál!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.