Túl sok levegő

2005.10.25. 11:19
Van egy Honda Dióm (AF 27). Mostanában nagy rajta az alapgáz, letámasztott helyzetben a kerék forog és kézzel se igazán tudom megállítani. Eddig is forgott, de nem ennyire. Amióta ez a probléma, azóta a gázkar is érzékenyebb, épphogy hozzáérek, és elindul a motor. De nem igazi a hangja, mintha nem venné fel a fordulatot, viszont 10 km/óra felett már normálisan megy, ez mitől van, hol lehet ezen állítani? Van úgy, hogy 30 km/óránál el kezd lassulni, és ha nem engedem el a gázt leáll és lefullad, de ha el kezdem rángatni a gázt, akkor jó lesz. A motoromban nincs semmi tuning, kb. 22-32 ezer km van benne (nem tudom pontosan, mert használtan vettem). Mennyit bír ki egy ilyen 50-es Honda, ha az utazósebességem 35-40 km között van hosszú távon, és néha 60 körül.

Egy robogó életében a 22-32e km futásteljesítmény szép teljesítmény. Bár az elhasználódás nagyban függ a használattól, mégis azt mondom, egy ilyen futásteljesítményű motor megérett a felújításra. Természetesen pontosan kellene ismerni a motor előéletét, mert elképzelhető, hogy már esett át felújításon. Véleményem szerint a magas alapjáratot és a pörgést kiváltó ok, hogy falls levegőt szív a motor. Ez történhet több helyen, a főtengely-szimeringek mellett, a hengertalpnál, a szívócsőnél, a porlasztónál. Ezt meg kell szüntetni, mert így sok levegőt és kevés benzint kap a motor, amitől a működése finoman kifejezve is, nem tökéletes. Vadabb esetekben ez odáig fajulhat, hogy megragad a motor az elégtelen kenés miatt. A beavatkozással párhuzamban javasolnék egy állapotfelmérést, figyelembe véve a megtett kilométereket. Ez elsőként egy kompresszió-mérést jelent, majd ha megbontásra kerül a sor, akkor az alkatrészek egyedi állapotfelmérését és cseréjét.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.