Dio a kék füstből

2002.05.24. 13:09
A füstjét sokallom, ami kék, tehát valószínűleg égeti az olajat. Viszont kb. 600km-re elég neki egy liter, úgy tudom ez normális.
 
   
   

Tavaly nyáron vettem egy Honda Dio AF18-ast, amin most januárban a következők lettek elvégezve szükségszerűségből (nem tuning): felfúrás, szimering és kipufogó-kiégetés, sportlégszűrő felrakás (az eredeti letörött és az 4x drágább). Én nem értek igazán hozzá, de még vannak bajok, amiben a tanácsod kérném, mit csináltassak meg rajta. Egy-két napos állás után nehezen indul, kb. 6-8, úgy 5 mp-ig tartó önindítózásra. Berúgással sem indul előbb. Mielőtt elindul, egy-két indítózásnál érezni, hogy mindjárt elkapja, de nehezen megy neki. Ahogy elindult viszont, hamarosan felbőg, és 1-2 percig mintha húznám a gázt, gondolom, égeti a sok bejutott benzint. Ha ilyenkor nem fékezek, el is megy velem a moci.

A füstjét sokallom, ami kék, tehát valószínűleg égeti az olajat. Viszont kb. 600 km-re elég neki egy liter, úgy tudom ez normális. A "felújítás" óta sokkal hangosabb a motor, ez a sportlégszűrő miatt van? Vagy a kipufogó kiégetése miatt? Ha lesz pénzem, tervezem rá venni gyári légszűrőt (kb 8-10e Ft.-), ugyanis gyanakszom rá hogy ez a sport nem megfelelő. Alig kell húznom a gáz, hogy menjen, különben csak bőg nagyobb gáznál, amit karbival sem lehet jobban beállítani, mert ugye ezzel a sportlégszűrővel túl sok levegőt kap. Így a végsebessége 52km/h, és nem kell húznom nagyon.

A motor gyorsulása nagyon jó, és kb. 90km-t megy el egy tankkal (kb. 3liter). Kérdéseim tehát a nehéz indulásra, a kék füstre és a légszűrőre vonatkoznak. Tanácsaidat nagyon várom és előre is köszönöm szépen, hátha más robogósoknak is mondanak valamit ezek az, azt hiszem klasszikus bajok!

A több napos állás utáni nehezen indulás oka, a karburátorban uralkodó benzinhiány lehet. Valószínűleg elpárolog a benzin és mivel vákumos benzincsap van a motoron ezért idő kell az üzemanyag pótlására. A kékes füst olaj, de valószínűleg nem a keverék olaj okozza, hanem a hajtás olaj szivárog be a forgattyúsházba a főtengelyszimeringen keresztül.

Írtad, hogy cserélve lett a szimering, én mégis inkább arra gyanakodnék. Lehet, hogy megsérült a beszerelésnél, vagy feszíteni kellene a rugóján...stb. A sportlégszűrő miatt lett hangosabb a motor (természetesen hallani kellene), mivel a gyári légszűrőháznak van egy szívászaj csökkentő funkciója is, aminek egy sportlégszűrő nem tud eleget tenni.

Ezzel sajnos meg kell barátkozni, valamint a karburátort is hozzá kell állítani. A gyakorlat azt mutatja, hogy ilyen esetekben, mikor csak a légszűrőt cseréled sportlégszűrőre, kisebb főfúvókát igényel a motor. A megnövekedett szívászajt, mint egy ellensúlyozandó némi fogyasztáscsökkenést is tapasztalhatsz az átkarburálás következtében.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.