Gáz a kuplunggal

2006.01.31. 10:42
Egy 125-os ETZ-m (88-as évjárat) van. A probléma az vele, hogy miután kicseréltem a láncot plusz lánckerekeket, és mindent visszaépítgettem, a kuplunggal történt valami.

Ugyanis elindulni el lehet vele, de amikor gyorsítanék, akár egyesben akár nagyobb fokozatban, olyan mintha behúznánk a kuplungot, vagy hirtelen üresbe raknánk! Először a bowdenre gyanakodtam és a kinyomószerkezetre, de ott nem találtam semmi feltűnőt, így meg néztem a tárcsákat. Szerintem el vannak kopva, de itt (ja mert mindez Londonban történik) azt mondták az itteni mz-sek hogy az még jó! Kérlek, segíts, mert elég tanácstalan vagyok mi lehet a gond? Előre is köszönöm a segítségedet.

Szinte száz százalék, hogy a jobb oldali dekli visszarakásakor történhetett valami. A következő hibák elképzelhetőek:

1, A bowden valamiért szorul, ezért nem oldja ki rendesen a kuplungot.

2, Az oldalfedélben lévő állítócsavar (a gumidugó alatt) nem megfelelően van beállítva, ezért nincs holtjáték, esetünkben a 13 mm-es kontraanya fellazítása után az állítócsavart addig tekerjük kifele, amíg a csavar tehermentes lesz. A finombeállítás a kuplungkarnál lévő bowden állítócsavarnál történik.

3, Ha ezek nem segítenek, akkor sajnos újra le kell szerelni az oldalfedelet, ezután szintén két lehetőség marad:
- Ellenőrizni kell a kilincsszerkezetet, hogy kellően be van zsírozva.
- Helytelen összeszereléskor elképzelhető, hogy a kuplung kinyomópálca elgörbült, ezért szorul a tengelyben. Ez okozhat ilyen problémát. Ha ezt az alkatrészt kihúzod a tengelyből, szemmel ellenőrizheted a görbületet.

Ha a fent említett beavatkozások nem segítenek, akkor sajnos csak a kuplung megbontásával lehet megjavítani a motort, de ez már elég sok alkatrész cseréjével jár.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.