Futózott gumival

2006.05.30. 18:34
Érdeklődnék, hogy mi a véleményed a futózott meg a színes motor-gumiabroncsokról. Peremtől peremig futózottak, és ránézésre észre se lehet nagyon venni, hogy futózott.

Azt gondolom, hogy elsősorban a felhasználás fajtája határozza meg, hogy futózott, vagy gyári új gumit vásároljunk. A motor teljesítménye nem egyenes arányban befolyásoló tényező, mert ha nagy sebességről kívánunk lassítani, (amit egy alacsony teljesítményű motorral is megtehetünk), akkor hasonló erőhatás éri a gumiköpenyt, mintha a lámpától egy sport motorral elgyorsítanánk.

A gumi újra futózás nem egy újszerű dolog a járműiparban, ezért mint minden technológia feltételezhetően sokat fejlődött az utóbbi években. Sajnos a gumipiac olcsó szegmensének kínálata a motorkerékpár abroncsok tekintetében tartogat néhány távol-keleti márkát, melyeknek minősége kritikán aluli, ezeknél valószínűleg jobb lehet egy európai minőségbiztosítási rendszerrel készített futózott gumi.

Azokon a felhasználási területeken, ahol viszonylag alacsony a végsebesség (ATV, robogó, enduró, esetleg néhány springer villás, kanyarodni képtelen chooper esetében) elképzelhetőnek tartom, hogy nem tapasztalunk érzékelhető különbséget egy futózott gumi használatakor. Ettől függetlenül, én azt vallom, hogy a biztonságunkon soha sem szabad spórolni, ezért ha lehetőségünk engedi, inkább vásároljunk gyári új köpenyt, mintsem egy futózottat.

Üdv: Castor

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.