Vásárlás előtt

2006.10.03. 17:03

Szeretnék végre egy komoly (saját) motort, a sok krossz, enduró, robogó és kölcsön moci után. Szempontjaim: kényelem, gyorsaság, szélvédelem, dizájn, ár és mindenekelőtt a megbízhatóság. Bár leginkább a sportmotorok tetszenek (ezzel gondolom sokan vagyunk így), én őket hagynám másoknak használhatatlanságuk és kényelmetlenségük miatt. Egy igazi nakeden nincs szélvédelem, és a kerek lámpás design sem a barátom. Így sarkítva maradnak a túra, ill. a túra-enduró motorok. Ezek közül az előbbi lenne a befutó, mégpedig két formában: CBF 600 S és Bandit, de innen az egykettes. Érdemes-e az árkedvezmény miatt 2-4 éveset vennem ezekből? Egyáltalán, melyik milyen használtan, mire figyeljek, ha rászánom magam egy típusra?

Kedves Gábor!

Mindig nagy dilemma a használtat vagy újat kérdés. Azok, akik hosszú távra terveznek, és nem akarják évente, kétévente lecserélni a motorjukat, érdemes újat venni, mert hosszú távon üzemeltetése olcsóbb. Az első pillanattól fogva tudod az előéletét, biztos lehetsz benne. A mostani kedvező banki finanszírozásokkal már nem is olyan elérhetetlen, mint néhány éve volt. Ám ha egy-két éven belül lecseréled, akkor jobb az egy-két éves használt, mert az első nagy amortizáció nem nálad következett be, így olcsóbban jutsz hozzá. Viszont nem új, ennek minden bizonytalanságával.

Használt motor vásárlásakor mindenképpen beszéld meg az eladóval, hogy felkerestek egy független szervizt, ahol valamiféle állapotfelmérést vagy átnézést egy értő szerelő elvégez. Ha az eladó ebbe nem megy bele, akkor érdemes a miérteken elgondolkodni és esetleg odébbállni. Az általad említett két modell - bár egy kategória - eléggé eltérő karakterű motor. Úgy gondolom, ha lenne alkalmad kipróbálni azonnal el tudnád dönteni melyiket. Az 1200-es Bandit egy nyomatékos, nyugis túramotor, amely kiforrott, megbízható, de már öreg konstrukciójának ráncait nem tudja elfedni. A CBF 600 S egy kicsit forgósabb, modernebb és jobb futóművel rendelkező túramotor. Egyéni kérdés, hogy kinek melyik tetszik jobban.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.