Kawasaki kontra Aprilia

2006.10.19. 13:25
Imádom a szupersport motorokat, és nemsokára el is érem a 21éves kort, tehát a két kedvenc motorom közül valamelyiket szeretném megvenni, de egyszerűen nem tudok választani. A két esélyes a Kawasaki ZX-10 és Aprilia RSV Factory. Az RSV mindig is jobban tetszett egy kicsit, tehát már majdnem elhatároztam magam az Aprilia mellett, amikor beszéltem, egy jó ismerősömmel, aki Aprilia-Kawasaki szalonban eladó, és már vagy 20 éve motorozik.












Amikor elmondtam neki, hogy RSV-t akarok venni, nagyon gyorsan és határozottan le akart beszélni róla mivel szerinte megbízhatatlan, rosszul működik az elektronikája, és sokkal Kezelhetetlenebb, mint a ZX-10. Szerinte azért tudják drágán eladni az olasz motorokat, mert különlegesek és nagyon szépek. Érdekes módon én pont az RSV-ről olvastam, hogy könnyebben kezelhetőbb, mint egy japán ezres, mindegy. A lényeg, hogy a Kawasakit dicsérte nagyon, hogy csak a japánok tudnak jó sportmotorokat csinálni, meg ilyesmi.

Tehát most már nem tudom, mit tegyek, mert végül is csak jó szándékból mondta el, de hát én a tesztekben pont az ellenkezőjét olvasom. Félig el is hiszem, meg nem is. A családban is van egy Kawasaki és mindig tökéletesen működött, nincsenek rajta csúnya nagy hegesztés nyomok, nem sorjásak a műanyagok, mint a Malagutimon vagy a haverom Ducatiján. Légyszi írdd már le, hogy mi a véleményed erről, és amúgy a két mociról, meg úgy általában az olasz motorokról.

Kedves Attila!

A barátod, aki a Kawasaki-Aprilia szalonban dolgozik, elmondta a saját véleményét, amely szubjektivitását is tartalmazza. Ha egy másik emberrel beszélnél, az meg az ellenkezőjét mondaná, kidomborítva az Aprilia igényesebb futóművét, felhasználóbarátabb motorkarakterét és csodálatos kidolgozását. Látnunk kell, hogy a motorválasztást nem lehet számokra visszavezetni, ez egy emocionális kérdés és bizony nagyon sokban hasonlatos például a párválasztáshoz. Illik hozzám? Jól érezném magam vele? Tetszik?

A tesztek próbálnak objektívek lenni, így irányadóak, de végül a döntésben az i-re a pontot te magad teszed fel. Próbálj olyan helyen érdeklődni, ahol van tesztmotor. Hívd fel a kereskedéseket, kérdezz rá! Menj velük egy kört, és véleményem szerint tisztulni fog a kép. Lehet, hogy az egyik sokkal szimpatikusabb lesz, mint a másik. Szebbnek találod, a te testméreteidhez jobban igazodik, a motor karaktere jobban megfelel motorozási stílusodnak, kényelmesebb az üléspozíciója és sorolhatnám. Vedd figyelembe, hogy ami egyik embernek előny, az a másiknak hátrány. Például nekem nem kellene egy pörgős, sportos motor, amikor 10 ezer kilométert megyek úgy, hogy nem forgatom 6000 fölé.

Nincs rajtad kívül senki, aki neked ebben többet tudna segíteni. Manapság nincs olyan, hogy rossz motor, a rossz termékek kiesnek a piacról, itt van ilyen és olyan motor, kinek ez jön be, kinek az. Sokan érvelnek egyik vagy másik mellett hevesen, de ha jobban körülnézel, pont láthatod, hogy van, aki meg az ellenkezőjét állítja ugyanolyan hevességgel és meggyőzően. Ne más véleményére legyél kíváncsi, hanem alakítsd ki a sajátodat!

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.