Enduróba oltott sportmotor

2006.10.25. 13:54
Köszönöm a választ az előző levelemre, megfogadom a tanácsodat, és próbálok még érdeklődni a különböző típusok tulajdonságairól. Azonban lenne még egy kérdésem a következő motorról: Cagiva Elefant 650. Ezt a gépet csak nemrég fedeztem fel, és nagyon megtetszett mind a V2-es blokk, mind az 50 LE-s teljesítmény miatt, a hatalmas nyomatékról nem is beszélve. Ugyanakkor félek, hogy talán nem annyira megbízható, mint japán társai. Ezt az ára miatt gondolom.(200 ezer alatt is lehet kapni.) A Ducati blokk miatt biztos drága az alkatrész. Lehet, hogy ez túl nehéz is? Én kb. 80 kg vagyok és 70% terepen (földesút), 30% kövesen használnám, tehát csak hobbi célra, endurózgatni.

Kedves István!

Hát igen, a piac könyörtelen. Ha egy motor használt ára nagyon alacsony a többiekhez képest, akkor az a motor valahogy nem a piac kedvence. Ennek mindig oka van, néhány ok elég szubjektív, néhány pedig nagyon is valós és megszívlelendő. Az Elefant nem volt soha kedvenc, talán a piac megérezte a kényszeredett összeépítést egy sportos V2-es Ducati blokk és a kicsit nehézkes geometriájú Cagiva váz képében. A sportmotorosoknak túl enduró volt, az endurósoknak meg túlságosan túra és túlságosan nehéz.

A Ducati blokk megszokottól eltérő karbantartása sem kedvez az otthon bütykölősöknek, ezért sok motor elhanyagolt, rosszul karbantartott, problémás. Én ezt nem a Ducati számlájára írnám, mert a blokk egy mérnöki remekmű, hanem a nem megfelelő gondozásra, de akárhogy is van, a használt modellek bizony általában problémásak. Ráadásul a piacon kevés van, alkatrész is ritka illetve drága hozzá. Mindezek ellenére karaktere miatt nagyon sok rajongója van, mert a motor igazi különlegesség.

Az általad említett arányokban előforduló terepre terepmotornak azonban én nem ezt választanám, vannak ennél jobban erre termett motorok is.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.